9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bluepower

LG HDR Recorder dvd afspelen

Goedenavond allemaal

Ik heb hier een dvd liggen waar waarschijnlijk nog een oude film op staat.
    Deze is waarschijnlijk opgenomen met een lg dvd recorder die er natuurlijk niet meer is.
    wie weet hoe het mogelijk is om deze dvd toch af te spelen of te rippen, zodat ik deze op onze Imac of macbook kan bekijken.

M.v.g. Martin

Sleutelbeheerder
    Night

Gewoon met VLC of Apple’s eigen DVD Player afspelen lukt niet?

Zo te zien kan je de DVD gewoon in je Mac ‘zien’. Wat voor bestanden staan er op de schijf?

Bijdrager
    bluepower

dat heb ik al geprobeerd, maar lukte niet.

ik heb eerlijk gezegd geen idee wat er op staat.

Bijdrager
    Rw1
    Sleutelbeheerder
    Night

Kan je de DVD wel of niet zien op je desktop?

Bijdrager
    erwinde

Het zou zomaar kunnen dat de DVD niet ‘gefinaliseerd’ (bij gebrek aan een goed Nederlands woord daarvoor) is. Zolang dat niet gebeurd is, kan een DVD recorder, zoals de LG, opnames toevoegen, totdat de schijf vol is. Na de laatste opname moet er ‘gefinalized’ worden door de DVD recorder. Ik vermoed dat dat laatste niet is gebeurd, waardoor de meeste DVD spelers en rip software de schijf niet goed kunnen afspelen.

Er is software die dat achteraf nog kan doen. Nero schijnt het te kunnen, maar geen idee of dat ook op een Mac kan. Meer info is hier te vinden:

klik

Bijdrager
    nieuwsgroepen

Als je in de buurt van Westerbork woont of komt ben je welkom, ik heb nog zo’n LG ding op zolder staan.

Bijdrager
    bluepower

HandBrake heb ik ook al geprobeerd, en dat lukt helaas ook niet ook niet .

Ik ga de tip van erwinde nog ff proberen. Mijn collega heeft een phillips dvd recorder en hij zegt dat er het zelfde loopwerk als de LG dvd recorder in zit.
    Ik ga hem eerst ff vragen of hij de dvd kan finaliseren.

Bedank voor de aanbieding nieuwsgroepen ,ik woon zelf in Enschede en kom niet zo vaak in die buurt, maar ik hou het in mijn achterhoofd.

Bijdrager
    bluepower

Hallo allemaal ,ik wil even melden dat het mij gelukt is. Ik heb de dvd meegenomen naar mijn werk en daar kon ik hem afspelen op laptop met het programma power dvd (windows).

Bedank voor alle reactie’s

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.