4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    taxandria

Breedbeeld Monitor LG 34 UC97 || Iemand ervaring?

Ik heb een vraag betreffende de LG 34 UC97 monitor met de prachtige beeldverhouding van 21:9 met een pixelcount van; 3440 x 1440.
    Momenteel twijfel ik zeer sterk om deze aan te schaffen, echter struikel in nog over het volgende punt;

Zou mijn Basismodel 13” macbook pro 2010 deze monitor een beetje soepel aan kunnen sturen? Taken welke ik op de mac uitvoer variëren van browsen tot incidenteel 3d-schetsen. Zal dit vloeiend lopen?

Ik weet dat OMT-er Usain de ‘platte’ variant heeft van deze monitor en dat hij een macbook air heeft, alleen uit welk jaar? (Om misschien inschatten of de monitor dan ook bij mij zou werken?)

Zoektochten op het internet brengen mij niet veel informatie over aansluiten op een 2010 model. Wel geeft Mactracker een max res aan van 2560 x 1400?, maar dat geeft Mactracker ook aan bij een Mac mini uit 2012, waarvan Youtube video’s aantonen dat hij hem toch kan aansturen!
    Graag wat hulp!

Bijdrager
    SMTR

Ben bang dat dat lastig wordt. Er zijn misschien wel trucjes om over die grens van 2560×1440 heen te gaan, maar dat gaat meestal ten koste van de beeldkwaliteit, door bijvoorbeeld ipv 60 hz, 30 Hz te gebruiken.

Bijdrager
    stefan1982

Is hier al meer over bekend? Ik zit met precies dezelfde vraag, met een MBP 13″ late 2011 gebost naar 16 GB intern en 1TB hybrid HDD.

Ik zou de monitor aan willen sluiten via Thunderbolt.

Bijdrager
    Usain

@stefan1982: De grafische kaart in jouw MBP (Intel HD Graphics 3000) gaat het niet trekken. Met Intel HD Graphics 4000 zou het moeten lukken volgens @taxandria. Ik heb de Intel HD Graphics 5000 in mijn Air en die kan hem aansturen alleen moet je niet al teveel grafisch werk willen doen want dan gaat hij flink blazen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.