11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

LG 32UL950 Ultrafine werkt niet in DCI-P3 met MacBook Pro 16″

Zojuist LG 32UL950 scherm gekoppeld aan mijn MacBook Pro 16″. Gekocht omdat ik dan de DCI-P3 als profiel kan selecteren.

Ik kon het profiel niet selecteren en heb LG klantenservice gebeld. Kreeg de mededeling dat het scherm NIET in de DCI-P3 standaard kan communiceren met een Macbook Pro 16″. Er is een hardwareprobleem. Was wel pissig want dan mogen ze dat wel heel duidelijk op hun website gaan communiceren!

Koop dit scherm dus NIET als je de DCI-P3 of sRGB kalibratie wil gebruiken!!

Bijdrager
    Buzz

Ik heb hetzelfde scherm en dezelfde MacBook Pro. Ik kan DCI-P3 wel selecteren als ik High Dynamic Range uitzet in de macOS system preferences.

Wat ik dan weer vreemd vind is dat ik via de Thunderbolt kabel 30 Hz krijg, en via HDMI 60 Hz (volgens de “information” in de LG menus).

Ik vind het ook erg jammer dat de batterij langzaam leegloopt, omdat de voeding via de Thunderbolt kabel “maar” 60 Watt levert. Ik ben dus maar weer de bij de MacBook meegeleverde lader gaan gebruiken en heb het scherm via de USB‑C-naar-digitale-AV-multipoort-adapter en HDMI aangesloten.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Buzz.
    Bijdrager
    TheBigZ

@Buzz: Ik neem aan dat je ”HDMI ULTRA HD Deep Color” op ON hebt staan?

Bijdrager
    bjorngra

<p class=”cite”>Buzz op 22 januari 2021 om 16:46</p>
    Ik heb hetzelfde scherm en dezelfde MacBook Pro. Ik kan DCI-P3 wel selecteren als ik High Dynamic Range uitzet in de macOS system preferences.

Wat ik dan weer vreemd vind is dat ik via de Thunderbolt kabel 30 Hz krijg, en via HDMI 60 Hz (volgens de “information” in de LG menus).

Ik vind het ook erg jammer dat de batterij langzaam leegloopt, omdat de voeding via de Thunderbolt kabel “maar” 60 Watt levert. Ik ben dus maar weer de bij de MacBook meegeleverde lader gaan gebruiken en heb het scherm via de USB‑C-naar-digitale-AV-multipoort-adapter en HDMI aangesloten.

Hi Buzz,

Meen je niet. Het is toch triest dan een klantenservice me dit niet kan vertellen. Tot twee keer toe met LG gebeld. Zojuist zegt iemand van LG dat ik nog een driver moet installeren. Ik ga het vandaag proberen. Het is ook jammer dat je het volume niet kunt bedienen vanaf het toetsenbord. Is die 30 Hz merkbaar met video? Pff… toch wel heel slecht van LG.

Ik kom er nog op terug.

Bijdrager
    bjorngra

Hi Buzz,

Ik heb inderdaad de High Dynamic Range uitgezet in de beeldschermvoorkeuren via Mac OS. In het monitormenu ‘Informatie’ is de frequentie wel gewoon 60 Hz op alle resoluties. Ik heb een MacBook Pro 16″, 2020. Bedankt voor je hulp. Het is wel triest gesteld met de klantenservice van LG dat ze zoiets niet weten te vertellen.

MAX ICT dreigde al met een boete bij terugsturen omdat de monitor uitgepakt is. Dat is dus de laatste keer dat ik daar iets heb besteld.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

De klantenservice van LG is hopeloos, ze roepen maar wat, de vraag begrijpen ze niet en geven dat niet toe.

Als ze beginnen over drivers installeren op een Apple computer kan je beter de verbinding verbreken.

Het scherm moet zonder meer werken op je Mac, stekker erin en gaan.

Recent een Samsung monitor aangesloten, niks installeren, klaar en gewoon gebruiken.

Er is op de LG website vrijwel geen Apple software te vinden, bestaat ook meestal niet of hopeloos verouderd.

Je treft het dubbel slecht, MAX ICT negeert je Consumentenrecht, ze moeten gewoon terugbetalen, tenzij apparaat beschadigd, of heb je als ondernemer gekocht.

Over MAX ICT zijn op het net ook veel klachten te vinden.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door JoopJoopJoop.
    Bijdrager
    bjorngra

Ik heb hem inderdaad zakelijk gekocht. Maar dat ga ik niet meer doen. Volgende keer keer bestel ik als particulier en dan gewoon op zakelijk huisadres. Vindt prima. Onzin allemaal. Max ICT ben ik ook klaar mee. Maar scherm was weer op veel plekken in backorder en Max was enige waar ik van dacht daar kan ik wel bestellen want die bestaan al langer.

Gelukkig is het scherm verder prima. Er komt een LG oled, maar dat zal wel €€€ gaan kosten.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ik zou niet meer voor LG kiezen, teveel slechte ervaringen.

Er gaan geruchten dat Apple zelf weer met een “eigen” goedkopere monitor komt, ben benieuwd wat dat gaat worden, de prijs zal tegenvallen dat staat wel vast.

Geheugenkaart slot en MagSafe lijkt ook weer terug te komen..

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door JoopJoopJoop.
    Bijdrager
    Buzz

De 32UL950 is anders een prachtig scherm. Dunne rand, nauwelijks een logo te zien. Alleen de vele onbegrijpelijke instelmogelijkheden, zwakke voeding voor de laptop en gebrek aan integratie met macOS zijn voor mij een probleem. Daarom hoop ik ook op een nieuwe Apple 4K of 5K monitor.

Bovendien werkt de 32UL950, net als andere monitoren, gewoon plug-and-play. De vraag hier ging over het instellen van een specifiek profiel. Ik betwijfel sterk of dat bij bijvoorbeeld een Samsung monitor eenvoudiger is dan een LG.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Buzz.
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Buzz,

Vanwege de LG ervaringen is mijn 27UK670 nu te koop…

Mijn reactie ging over LG en niet over het scherm zelf.

Overigens is die op mijn Mac NIET plug en play., vandaar mijn ervaringen met LG.

Bijdrager
    bjorngra

Ik heb een hele week gewerkt op 60 hz. Vanmorgen plots 30 hz. Herstarten, niks toen scherm reset, weer 30 hz. Lees ik net op Macrumors forum als je op de Mac > Systeemvoorkeuren > Beelschermen > Standaard voor beeldscherm (aanvinkt) daarna Geschaald (aanvinkt) dan blijft hij wel op 60 hz werken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.