6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    servir frais

Lezen van cd op G4 gaat niet en Imac G4 wel…

deze middag krijg ik een cdrom toegestuurd van een trouwe klant, ik stop die in de drager maar na x aantal seconden (twee minuten zelfs) verschijnt deze cd niet op mn bureaublad.

ik bellen naar de klant omdat ik dacht dat de cd geschreven was voor pc-platform, bleek dus niet zo te zijn want deze was opgemaakt op mac.

toen ik (te laat) op het idee kwam om de cd in de imac te stoppen van mn baas leesde deze mac de cd probleemloos….

ik sta voor een raadsel, het gaat hem om een dual G4 1ghz en een Imac G4 van enkele maanden oud.

ik stond daar wel even met mn mond vol tanden toen die bij mn baas op zn desktop verscheen :o

servir frais

Bijdrager
    sarasin

onze imac G4 (een 15″ 800 mhz suprdrive) had ook zo’n probleem en dat is gelukkig door apple verholpen. Apple heeft de drive netjess on-site vervangen. Dus ik denk dat je dan toch maar even moet gaan bellen met apple… leest hij trouwens andere cd’s wel?

Bijdrager
    servir frais

jep heeft reeds honderden cdeetjes gelezen enne de g4 is jammergenoeg anderhalf jaar oud

Bijdrager
    Deskman

Het is eigenlijk eerder een raadsel dat al die apparaten en soorten CDtjes door elkaar kunnen lezen en schrijven. Het komt een enkele keer voor dat de ene hem niet leest en de andere het wel doet. Vooral DVD-writers hebben er (naar mijn ervaring) vaak wat meer moeite mee.

Als het bij deze ene blijft zou ik er niet te zwaar aan tillen, maar anders toch even aan de bel trekken.

Bijdrager
    pluche

dat hele probleem is niet zo vreemd: even uitsluiten dat er iets mis is met jouw G4 lezer, dan is de meest waarschijnlijk optie dat die CD geschreven is op een schijfje van “matige” kwaliteit ( en mogelijk ook met hoge snelheid); een gevolg daarvan is dat die op de ene lezer het wel doet en op een andere niet; bij DVD’s bestaan die problemen ook
    in mijn G4 (dual 1.25) steekt een combi drive van Philips die zéér matig is dus gebruik ik meestal mijn externe Pioneer

Bijdrager
    Ijope

mischien via een externe cd/dvd lezer lezen:?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.