7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Lexmark Z12 met Tiger werkt niet!

Een tijdje geleden bij een vriendin Tiger op haar iBook gezet. Ze draaide eerst Jaguar, maar had op één of andere manier het OS naar de klote geholpen. Systeemvoorkeuren waren weg, Safari enorm traag, allerlei crashes. Dus Tiger erop… draait prima.

Alleen… ze heeft zo’n oud kreng van een Lexmark Z12 en die wil dus niet werken op Tiger. De driver (2.0.7) voor die printer zat ook niet standaard in Tiger bij de Lexmark-drivers, wat ik al een beetje vreemd vond. De driver op de site van Lexmark is inmiddels bijna 4 jaar oud en zou moeten werken volgens Lexmark… maar dat doet hij dus niet. Het installatieprogramma doet het gewoon niet, je kunt het niet installeren… die optie blijft grijs.

Is er een manier om het toch geïnstalleerd te krijgen, of is er misschien een andere optie om dat oude kreng aan de praat te krijgen? Las wel iets over Gimp-Print, maar eigenlijk geen idee wat ik daar mee moet. Alle hulp is welkom… ze zit namelijk een beetje krap bij kas op dit moment en heeft de printer wel nodig.

Thanks!

Edit 1: de printer staat ook niet tussen de ondersteunde printers in de lijst van Gimp-Print… bummer!

Edit 2: als je probeert te printen zegt hij “Generic Class: waiting for device”.

Bijdrager
    Turbanus

Hmmm Zakske…. ik heb even de moeite genomen om hem hier te downen en volgens mij kan ik hem gewoon op mijn tiger installen…. Is er niet meer aan de hand met je vriendin?:wink:

Inactief
    Anoniem

Nou ja… je krijgt hem wel geïnstalleerd… maar niet helemaal. Dat is net het probleem! Ergens halverwege houdt de installatie ermee op. Vervolgens staat de printer wel in Tiger, maar doet helemaal niks. De hele tijd dat: “Generic Class: waiting for device”-gezeur.

Heb echt al uren zitten zoeken… en nergens een oplossing kunnen vinden. Alle draadjes van mensen met een vergelijkbaar probleem bloeden uiteindelijk dood zonder dat er een oplossing gegeven wordt.

Inmiddels wel iets gevonden dat heel misschien zou kunnen werken, heet ESP Print Pro en kost $49… en dat is die hele printer niet eens waard. Godver… dat luie Lexmark moet gewoon drivers leveren. Mooie reclame… ik koop dus nooit iets van die sukkels en zal het iedereen ook afraden!:(

Edit: haar hele systeem is dus zo up-to-date als het maar kan zijn. Verser dan vers!

Bijdrager
    Turbanus

Zover ben ik idd niet gegaan. Kloten dus……. Koop dan voor 69 euro een nieuwe dan heb je tenminste ook ineens weer volle cartridges…:wink:

Inactief
    Anoniem

Kan ze net zo goed een laserprintertje van Brother kopen voor 99 Euro… maar zoals ik al schreef… ze zit een beetje krap bij kas.

En om er haar nu een te schenken…:?

Bijdrager
    Turbanus

LOL….. ga een dagje uit met je meiske naar Breda en koop bij de Makro een Lexmark All in One (crapp) X-2350 voor 49 euri ex BTW. Volgens mij krijg je als Belg de BTW nog terug ook bij de klantenservice,….:o

Inactief
    Anoniem

Schop!!!

Iemand?

Please?

:(

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.