30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)
  • Q:

Bijdrager
    Matthijs83

Levertijden nieuwe Macbook Pro met Touch Bar.

Hallo OMT’ers

28-11-2016 alweer heb ik de volgende Macbook Pro bij Centralpoint besteld:
    MacBook Pro 15 (2016) Touch Bar – i7 – 512GB + 2,9-GHz quad-core Intel Core i7-processor, Turbo Boost tot 3,8 GHz + Radeon Pro 460 met 4 GB geheugen.

Echter heb ik mijn bestelling nog steeds niet binnen… Blijven bij meer mensen de bestelling zo extreem lang op zich wachten of krijgen jullie de Macbook gewoon met een redelijke termijn binnen?

Centralpolint heeft al aangegeven dat ik het product wel mag annuleren uit coulance…
    Dit mag normaliter niet bij een eigen configuratie.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb de nieuwe MBP ook nog niet binnen, zie dit topic:

Zakelijke aankoop macbook annuleren voor levering

Bijdrager
    MacKeessie

Ik heb bij Centralpoint op 23 november de standaard 256Gb MacBook Pro 15inch 2016 besteld. De voorraad datum veranderde steeds, ging van begin december naar 10 januari 2017. Ik heb contact gehad met Centralpoint op 13 december met de vraag of het nog lang zou duren, omdat ik anders voor de, toen, goedkopere 2015 versie zou willen gaan. Er werd mij verteld dat Apple slecht leverde en dat het onduidelijk was wanneer ze binnen zouden komen. Op dat moment zag ik ook bij iCentre de levertermijn van de 15 inch 2016 versie van 1 dag naar 30 dagen gaan. Dit bevestigde het Centralpoint verhaal in mijn ogen. Wat schetste mijn verbazing, diezelfde avond 13 december kreeg ik een mail van Centralpoint dat mijn Macbook pro de volgende dag geleverd zou worden, hetgeen ook geschiedde. Kortom, ik heb mazzel gehad net op tijd besteld te hebben kennelijk.
    Op dit moment gebeurt iets dergelijks. De voorraad tijden van zowel Centralpoint als iCentre liggen ergens☺️ half januari, dus Apple levert niet genoeg. En voor de niet standaard apparaten zal het nog lastiger zijn. De negatieve reviews die ik op Youtube veel zie hebben weinig invloed gehad op het bestelgedrag van de consumenten. Of Apple heeft de productie al naar de USA gebracht op verzoek van Trump, met als gevolg problemen met de levertijd(???).
    Overigens ben ik zeer tevreden met de nieuwe Macbook Pro: mooier, lichter, snel, super scherm,geweldig geluid, lekker toetsenbord en de touchbar ga ik ook steeds meer gebruiken. Ik had een macbook Pro 15 inch mid 2012, en die was prima, maar deze is echt een stuk mooier, sneller en prettiger in het gebruik.

Bijdrager
    peettomaat

Matthijs83 op 27 december 2016 #
    Hallo OMT’ers
    28-11-2016 alweer heb ik de volgende Macbook Pro bij Centralpoint besteld:
    MacBook Pro 15 (2016) Touch Bar – i7 – 512GB + 2,9-GHz quad-core Intel Core i7-processor, Turbo Boost tot 3,8 GHz + Radeon Pro 460 met 4 GB geheugen.
    Echter heb ik mijn bestelling nog steeds niet binnen… Blijven bij meer mensen de bestelling zo extreem lang op zich wachten of krijgen jullie de Macbook gewoon met een redelijke termijn binnen?
    Centralpolint heeft al aangegeven dat ik het product wel mag annuleren uit coulance…
    Dit mag normaliter niet bij een eigen configuratie.

Ik heb op 25-11-2016 precies dezelfde configuratie besteld. Ook hier nog niets binnen ;bij navraag Centralpoint krijg ik alleen te horen dat ze afhankelijk zijn van Apple en geen leverdatum kunnen zeggen.
    Dat vind ik wel vreemd want als je direct bij Apple besteld kun je toch redelijk volgen in welke fase je bestelling zit en wanneer die geleverd gaat worden.
    Maandag nog maar eens bellen…..heb er geen prettig gevoel over.

Bijdrager
    Matthijs83

@peettomaat, hier ook nog steeds niets binnen en heb er ook echt geen lekker gevoel bij… Maandag idd maar weer is bellen!

Bijdrager
    Hansi2124

Via de chat (makkelijker dan bellen volgens mij) is mij nu een datum van 9 januari doorgegeven….

Bijdrager
    Uki

27-11 ook een macbook pro besteld.
    Mij werd gisteren nog verteld pas halverwege januari (rond de 15de)
    De volgende leverdatums heb ik inmiddels al van ze gehoord
    4-12
    9-12
    18-12
    20-12
    27-12
    29-12
    04-01
    09-01
    10-01
    15-01
    Dat apple niet levert is tot daar aan toe maar dat ze maar met leverdatums blijven strooien vind ik ook erg onprofessioneel.
    Als men van te voren netjes had gemeld aan klanten de apple macbooks leverdata zijn onbekend. Dan kun je als klant hier rekening mee houden
    en bijvoorbeeld tijdelijk een laptop huren. Nu zeggen ze elke keer nee hoor mevrouw hij komt er echt aan.

Bijdrager
    guus

besteld 16 dec BOT 2.9/460/15″/512
    gisteren geleverd bij Amac

snelle service!

Bijdrager
    Shmoo

Waarom zou je überhaupt bij Central Point willen kopen, krijg je daar een coupon voor een BJ of wat?

Bijdrager
    Zwollywood

Ik geloof dat je 300(?) euro korting kreeg?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik weet het wel zeker:)

Bijdrager
    Uki

Je kreeg inderdaad een lekkere korting maar, dat neemt niet weg dat ze je dan als klant maar lekker mogen misleiden
    met valse leverdata. Het blijft een pittig bedrag wat je als klant uitgeeft en daar mag je toch wel wat voor terugverwachten.
    Dat ik lang moet wachten op mijn laptop heb ik echt alle begrip voor maar dat ze tot nu toe nog steeds een levertijd schatting
    afgeven van circa 10 dagen is echt misleiding. Circa 10 dagen levertijd is heel wat anders dan inmiddels 45 dagen levertijd
    die ook nog steeds onzeker is.
    Het was de eerste keer dat ik daar bestel en ook zeker de laatste keer. En niet omdat ik lang moet wachten maar omdat
    je gewoon niet weet wanneer ze eerlijk zijn of maar wat brabbelen om je als klant binnen te trekken.

Bijdrager
    guus

Amac zat toch echt tegen de 10 dgn aan.
    CP zal wel niet hoog in de pikorde zitten als Apple reseller.

Bijdrager
    Shmoo

@Uki

Eerste keer dat je iets online koopt?

Welkom in de wereld van reclame en marketing! Reclame en marketing is gewoon een leugen. Tenminste dat hoop ik altijd maar als ik die dames met vaginale schimmels in reclames op TV zie.

Bijdrager
    peettomaat

Voor mij ook de eerste en laatste keer dat ik iets bij CentralPoint bestel.
    Ben gegaan voor de toen aangekondigde levertijd van 10 dagen en scherpe prijs.
    Doe 95% van mijn aankopen,en dat zijn er aardig wat,online maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.Zelfs een telelens voor mijn Nikon camera, uit hong-kong nb, ging nog beter.
    Heb inmiddels andere recensies gelezen over CP geeft ook niet echt vertrouwen….

Wel heb ik al 3 weken het verloopkabeltje usc-c binnen welke je er gratis bij kreeg ..

Maar eens volgen hoe het bij jullie gaat verlopen

Bijdrager
    Uki

#shmoo ik koop nagenoeg alles online.
    Veel meegemaakt maar zoiets misleidends als central nu doet
    en hoe zij hiermee omgaan?
    Nee dat is nieuw voor mij.

Bijdrager
    Matthijs83

Ik wacht inmiddels al weer 35 dagen… en heb nog niet eens een geschatte leverdatum gekregen van Centralpoint.. #Schandalig!

Bijdrager
    Matthijs83

Zojuist weer contact gehad met Centralpoint met de vraag wanneer mijn MacBook Pro eens geleverd gaat worden…

Kreeg het volgende antwoord:

Goedemiddag. Laar ik voorop stellen dat de levertijd veel te lang is. Helaas is er, door een samenloop van omstandigheden, veel vertraging opgelopen met alle 2016 modellen van de MacBook Pro.

Inmiddels hebben wij begrepen dat de meeste CTO-(configuratie)modellen aanstaande maandag binnen gaan komen en dan ook verstuurd zullen worden. Naar verwachting zit uw machine hier ook tussen.

Over het uitblijven van een reactie van onze kant, wij hebben er door het grote aantal backorders voor gekozen om reactief te zijn in het uitgeven van informatie.

Excuses voor het ongemak. ^Nick

Bijdrager
    peettomaat

Vandaag ook via de chat contact gehad met CentralPoint.
    Ze gaan de MBP in ieder geval nog wel leveren:-P maar zijn volledig afhankelijk van Apple.

Peter, 02 jan 16:16
    Vreemd dat jullie geen leverdatum af kunnen geven terwijl Apple zelf tijdens het leverproces voldoende info geeft.
    Mark, 02 jan 16:16
    Zodra Apple hem aan ons uitleverd heeft u hem de volgende dag in huis.
    Naar verwachting krijgen wij hem 09-01 binnen
    Wij moeten het doen met de informatie die Apple ons geeft.
    Peter 02 jan 16:18
    Heeft Apple nu dan toe gezegd dat ze 09-01 leveren ?
    Mark, 02 jan 16:19
    Nee dit blijft bij een verwachting. Deze week verwachten wij weer een nieuwe update.

Het zou eraan liggen dat er bij de productie in China vertraging op gelopen is. Waarbij ik aangaf dat iCentre nu beduidend snellere levertijden realiseert.
    “dat zullen wel standaard configuraties zijn”.

Kortom nog niets wijzer geworden…….

Bijdrager
    Menno

Ik heb op 28-10 mijn BTO besteld bij een reseller (naam doet er niet toe, het probleem is apple zelf) met de volgende configuratie:
    Apple, (MLH42N/A) MacBook Pro 15-inch, Retina-display, BTO, 2,9GHz quadcore Intel Core i7processor, Turbo Boost tot 3,8 GHz, 2TB GB PCIe-flashopslag, Radeon Pro 460 met 4 GB geheugen, Verlicht toetsenbord, Touch Bar en Touch ID, macOS Sierra, Space Gray

Vandaag op 3 januari is er nog steeds niks bekend, wat de levertijd wordt.

Ik heb 22 december eindelijk 2 stuks 5K-displays in de apple-store besteld (en met iDeal betaald), maar kreeg al die tijd geen factuur. Mijn boekhouder vroeg er om en ik dacht die fii te downloaden. Nou dat ging niet en apple telefonisch bereiken blijkt onmogelijk, je krijgt een menu dat enkele minuten kost om te doorlopen en na de laatste optiekeuze (4) krijg je te horen dat ze je niet in de wacht kunnen zetten en dat je het later nog maar een keer moet proberen!

De stoom is inmiddels uit mijn oren gekomen en ik heb de beeldschermen afbesteld, vervolgens heb ik de macbook eveneens afbesteld. De afbestelling van de beeldschermen is bevestigd, maar de macbook daar doen ze enigszins moeilijk over, maar na 10 weken had er tenminste een definitieve termijn bekend moeten zijn.

Bijdrager
    Shmoo

Blablabla..

(ik zal geen usernames noemen, tegen wie ik het heb – doet er niet toe)

Bijdrager
    MacKeessie

Apple zelf geeft nu 16-18 januari als leverdatum. Bij hun varieert het ook steeds. Niet dat ik het gedrag van Centralpoint wil goed praten, maar ik kan mij voorstellen dat als Apple het zelf niet exact weet, zij ook geen precieze leverdatum kunnen geven.

Bijdrager
    Shmoo

Denk je niet serieus dat het iets te maken zou kunnen hebben met prioriteit. Ik kan mij heel goed voorstellen dat wanneer jij 3 duzend Macs per jaar wegzet voor Apple dat je iets meer leverage hebt dan wanneer je er 50 op jaarbasis verkoopt, daarnaast ook nog een boel PC’s en mensen moet lokken met 300,- korting om überhaupt iets van een Mac te verkopen.

Ik bedoel dan, als er tussen 10 en 20 december gezamenlijk 10 orders binnen zouden komen en eentje daarna komt via het Central Point dan zou het mij niets verbazen als die order ineens nummer 10 zal worden ondanks dat deze eerder waarschijnlijk uren/dagen eerder geplaatst was dan eentje via Apple.com of via Amac.

Bijdrager
    Menno

@Schoo: werkelijk, “blablabla..”? Hoe oud ben jij dan?

Ik noemde (en nog steeds) de naam van de reseller niet, juist omdat het een van de grootste van Nederland is, die zelf ook aan de tussenhandel levert en evengoed krijgen ze 0 op het rekest van apple.

apple is al zolang als ik er mee werk een veel te arrogant bedrijf, werd geleid met een korte termijn-visie en die factoren zorgden er halverwege de jaren 90 voor dat het met dat bedrijf niet zo goed meer ging.

Indertijd leefde SteveJobs nog en die hebben ze toen uitgenodigd om terug bij het bedrijf te komen en het weer innoverend en gezond te maken. We weten wat daarvan is geworden: een sterk innoverend en financieel sterk bedrijf, met een compleet pallet aan producten en een visie voor de toekomst.

Jobs is er inmiddels een paar jaar niet meer en sindsdien is er niks schokkend nieuws meer gepresenteerd door het bedrijf. Wordt er blijkbaar alleen nog maar naar cijfertjes en aandeelhouderswaarde gekeken om beslissingen op vooral de korte termijn te nemen. Bijvoorbeeld de airport divisie is opgeheven en er wordt op dat gebied niets meer ontwikkeld. De apple-store staat vol met producten van derde partijen, zogenaamd om nog steeds een kompleet pallet met producten te leveren. Gewoon een algemeen herkenbaar beeld, waarvan de glans hard tanende is.

Door dit nieuwe hap-snap beleid is het een kwestie van tijd dat het bergaf waards zal gaan met apple. Hoewel de iphone-verkopen het bedrijf waarschijnlijk nog wel een tijdje overeind zullen houden, zal het pallet met de eigen producten verder verschralen. Misschien zelfs dat ze binnen enkele jaren geen mac meer zullen maken, simpelweg om dat de mac geen 13% meer van de omzet oplevert. Tov van 2015 is de omzet van apple met 14% gedaald, dus de weg omlaag is allang ingezet.

Ik was een fan.

Bijdrager
    riji

Ik ben het daarmee eens: een klant arrogant bedrijf dat de laatste euro uit je zak probeert te halen.
    Met hun te hoog geprijsde macbook pro 2016, die dan ook nog een batterij probleem blijkt te hebben, zal het er alvast niet beter op worden.

Bijdrager
    Broer T.

Ik ontving vandaag dit bericht van Yourmacstore. Aan het eind ervan wensten ze me nog een fijn weekend. Maar het weekend is na zo’n mededeling toch een klein beetje minder fijn dan het had kunnen zijn.

Een tijdje geleden heeft u bij ons een Mac besteld. Helaas moeten wij u melden dat we deze nog niet binnen hebben gekregen en dat er voor de door u bestelde Mac nog geen leverdatum bekend is.
    Apple is nog druk bezig met het produceren van uw Mac. De geruchten gaan de ronde dat Apple zich vooral focust momenteel op producten van de accu’s voor het vervangingsprogramma van de iPhone 6 en het vervangingsprogramma zelf. Alle overige producten hebben hierdoor een lagere prioriteit gekregen binnen Apple. Daarnaast hebben de afgelopen feestdagen de productie bij Apple ook niet versneld.

Hierdoor zou het mogelijk kunnen zijn dat de levering van uw Mac iets langer in beslag neemt dan van te voren geschat. Wij en Apple doen ons uiterste best om de Mac binnen de aangegeven levertijd te bezorgen. Zodra wij een leverdatum bekend hebben, hoort u uiteraard van ons!

Bijdrager
    Uki

Het is wel goed dat ze in ieder geval een mail sturen en uitleg geven. Central point laat niets van zich horen tenzij je hun contact en daarbij is hun enige reden wij wachten op onze leverancier maar verder geen uitleg hoe of wat. Tja het is geen leuk nieuws maar centralpoint mag een voorbeeld nemen aan deze actie van yourmacstore. Uiteindelijk zijn zij ook gebonden met handen en voeten aan de gevolgen van bedrijfsvoering die helemaal niet bij apple past.

Overigens na hen een juridische schrijven te hebben toegestuurd per mail kreeg ik 15 minuten later het bericht dat mijn macbook woensdag geleverd zal worden maar wel met een enige onzekerheid.
    Iemand anders al meer inzicht in een leverdatum?

Bijdrager
    Bugsy

Rechtstreeks bij Apple online, BTO, toegezegde levertijd was de werkelijke levertijd, 4 weken. Apple gaf zichzelf tien dagen marge maar gebruikte die niet. Kortom, geen enkel probleem.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik kocht hem bij Apple, kreeg hem voor de kerst binnen. Morgen stuur ik hem retour, dus wellicht hebben ze straks weer voorraad voor je.

Bijdrager
    Hansi2124

Waarom ga je die terugsturen?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.