27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Maverick9898

Levertijd iMac

Beste mensen,

heb zojuist mijn iMac betaald en het is een BTO. Ik heb via bankoverschrijving betaald en toen ik de bestelling aanvroeg werd mij gezegd dat het een week zou duren nadat ik betaald had. Ik heb expres precies een week voordat ik weer thuis ben dit ding besteld maar nu begreep ik dat het nogal lang duurt voordat de betaling binnen is en dat ze (logischerwijs) daarna pas beginnen met het klaarmaken en verzenden. Nu was mijn vraag wat is jullie ervaring met hoe lang het duurt voordat het geld binnen is?
    Dank!
    Maverick9898

Bijdrager
    saewer

Als je via internet bankieren heb overgemaakt gaat het meestal wel snel, een paar werkdagen. Mijn BTO deed er ongeveer 2 weken over, kijk anders even op het forum van tweakers, daar loopt een draadje over levertijd van apple producten

Bijdrager
    Maverick9898

Jah ik heb ‘m met internetbankieren gedaan. Een paar als in twee? En jah op Tweakers heb ik al gekeken maar daar staat zoveel over iPhone enzo en niet zoveel over BTO iMacs. Meestal standaard Macbook’s etc. Maar die van jou deed er 2 weken over? Hoe lang zeiden ze bij jou dat het zou duren?

Bijdrager
    Godfather

Het hangt van meerdere factoren af. Is het een iMac of een Mac Pro? De een komt nl. uit Ierland de ander uit China o.i.d. volgens mij. Verder zit je met inklaren van goederen etc. etc. wat soms dezelfde dag nog gebeurd is en soms gewoon 3 dagen duurt. Dan is er nog de tijd van het bouwen en de beschikbaarheid van onderdelen.

Kortom, je hebt mazzel als het al met al een weekje duurt maar ga uit van 2 weken. Ik zelf heb wel eens 3 weken moeten wachten op een online bestelling van Apple, een BTO Powerbook G4.

Bijdrager
    polansky

Van wat ik me kan herinneren is het zo dat verzending in dit geval 1 week na betaling zal geschieden.
    Reken dus op ongeveer 10 dagen voordat hij geleverd wordt.

Bijdrager
    Maverick9898

Haha nou zoals ik al zei het is een iMac. Die komt uit Ierland begrijp ik? Dat gaat neem ik aan sneller dan China. Maar al met al dus zeker een week? Hoop dat het snel gaat:).
    @ Polansky: Maar als je betaling sneller is dan 3 dagen is het dus 7 dagen na betaling?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zou zeggen in deze (vakantie-)tijd: reken op 2 weken; dan kan het altijd nog meevallen. Of het nou 8 of 9 werkdagen duurt… Maak er geen punt van. Anders wordt het als je hem na 1 maand nóg niet binnen hebt…….

Bijdrager
    Godfather

Ik weet niet waar de iMac vandaan komt. Je zou zeggen da’s ook een desktop dus ook Ierland maar ik weet het niet.

Bijdrager
    Predator

Bij mij ging het zo:
    9 juli: online bestelling
    10 juli: verwachte leverdatum: 22/23 juli
    17 juli: afgeleverd

:D

Al met al viel het wachten toch wel mee. Ik had een iMac besteld met een ipod, deze moesten eerst nog samengevoegd worden. Misschien dat als je alleen een iMac besteld, het sneller gaat.

Bijdrager
    stijn23

De mac pro komt uit Ierland. De imac waarschijnlijk uit china denk ik.
    Mijn mac pro werd 2 of 3 dagen voor de geschatte minimumdatum geleverd. Je kan op de site van apple zien welke termijnen gerekend worden voor betaling, assemblage en verzending.
    Mijn mac pro werd wel eerst 800km te ver geleverd waardoor uiteindelijk de bestelling wat vertraging opliep:)

Edit:
    Ik heb het nog eens nagekeken, zo ging het bij mij:
    29 april: bestelling
    30 april: betaling
    6 mei: aankomst betaling (duurde langer door weekend en feestdag)
    …. geschatte verzending: 10 mei, geschatte levering: 13-14 mei
    8 mei: verzending
    12 mei: levering (op het verkeerde adres)
    13 mei (ochtend): failed delivery attempt
    13 mei (middag): levering

Bijdrager
    Maverick9898

Jah ik heb er ook een iPod en een HP printer erbij besteld. Dus dan duurt het wsl nog langer? Ik voel me een beetje stom want anders had ik eerder betaald. IK ben nu op vakantie dus ik had liever betaald en dan dat als ik thuis kom dat ie er dan staat. Maar dat zal wel niet zo lopen. Ik zie dat het van veel dingen afhangt. Ik zal kijken of ze mn betaling ontvangen hebben en dan kijken wanneer ze dingen m te kunnen leveren.
    Tnx!

Bijdrager
    Predator

Weet niet of het langer duurt, ik weet wel dat als ik er geen ipod bij besteld had, dat ik ‘m dan nog eerder had gehad.
    Wat is jouw verwachte leverdatum?

Ik zou gewoon de status pagina in de gaten houden en hopen dattie eerder komt, was bij mij ook zo. Was best wel een verrassing dat hij 6 dagen eerder kwam (en ook wat geregel, want er was die dag niemand permanent thuis … )

Bijdrager
    koekiewous

Ik tot nu toe altijd 12 dagen.

Bijdrager
    CorMac

Ik heb vandaag ook een iMac besteld en bij mij zei de man minimum leverdatum 7 augustus
    Maar omdat creditcard nie lukte (wss te hoog bedrag) heb ik het ook met een overschrijving gedaan via online bankieren dus zal er nog wel een paar dagen bijkomen :|

Ochja hopen dat het allemaal wat meezit en dat hij er toch 7 augustus is of eerder :)

Bijdrager
    TakkU

Tja vreemd. Ik had mn MacBook Pro op een vrijdag besteld, en op de woensdag was hij binnen. Aangezien der nog een weekend tussen zat vond ik t echt supersnel. Snap dan niet waarom het met de iMac zoveel langer moet duren.

Bijdrager
    CorMac

Omdat ik hem niet standaard heb genomen. Of heb jij dat ook niet gedaan?

Bijdrager
    Maverick9898

Ik heb m ook niet standaard. 2.93 met ATI en 1TB. Hopen dat t snel gaat. Betaling is nog niet binnen.

Bijdrager
    CorMac

Heb vandaag een mail gehad. 12-13 augustus is de geschatte levertijd.
    damn, das TE lang eh :D

Bijdrager
    Nubes
    ”CorMac”

Heb vandaag een mail gehad. 12-13 augustus is de geschatte levertijd.
    damn, das TE lang eh :D

Dan zitten onze Macs misschien wel naast elkaar in het vliegtuig!;-)

Bijdrager
    CorMac

wie weet 8)

Bijdrager
    Predator
    ”Nubes”
    ”CorMac”

Pas maar op dat ze het griepvirus niet aan elkaar overdragen!:P

Bijdrager
    ChrisKerel
    ”Paul!”
    ”Nubes”
    ”CorMac”

Pas maar op dat ze het griepvirus niet aan elkaar overdragen!:P

kunnen ze wel lekker socializen

Bijdrager
    Maverick9898

Die van mij komt op 7 augustus of eerder:D. T wordt via Syncreon geleverd. Weet iemand hoe je t kan tracken anders dan op de Apple site?

Bijdrager
    Anth

Mijn mooie iMac is zojuist binnengekomen!

Eerste mac, maar alles werkt zo fijn!
    Wil nu al niet meer terug!

Tevens had ik er een iPod touch bijbesteld, met de gedachte deze te verkopen. Maar toen ik hem in mijn hand had kriebelde het , dus heb nu een iPod touch& iPhone haha:D

Bijdrager
    CorMac

De mijne is vandaag verzonden en komt 12 augustus of eerder.

Bijdrager
    Maverick9898

Die van mij hoort vandaag te komen en is gister al geweest maar toen was ik op vakantie. Nu moet UPS vandaag leveren maar hoe laat hoe laat;):P.

Bijdrager
    CorMac

Ondanks dat er op de site van Apple 12-13 augustus stond, zijn ze vrijdag langs geweest.
    Maar toen zat ik nog aan zee :) Nu Komt ups maandag opnieuw, dus dan blijven we maar een dagje thuis, is niet zo erg voor een keertje:)

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.