22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Dieuwertje

Levertijd BTO, 8 weken normaal?

Hey,

Ik wacht inmiddels bijna 8 weken op m’n macbook besteld in een apple centre. Het is een BTO, het standaardmodel maar dan met een harde schijf van 80 GB. Is 8 weken zelfs voor een BTO niet extreem lang? Of zijn er meer mensen die zo lang moeten wachten? Ik heb juist besteld bij een apple centre voor de service, maar als ik dit geweten had had ik online besteld.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    klaus

Veel te lang voor een product die bij sommige dealers gewoon nog op voorraad is.

Bijdrager
    Brac

Ze schijnen niet aan te slepen te zijn, die macbooks. Daar zal het probleem liggen.

Bijdrager
    NewToMac

ik heb zo`n 5 weken moeten wachten op mijn standaard macbook. Geen enkele macdealers verkocht die macbooks een tijdje terug, dit omdat er veel vraag naar was.

Bijdrager
    marcobrazil

Ik had er ook een besteld bij de apple store online, met de nadrukkelijke toevoeging dat het ding voor 29-08 bezorgd moest zijn..dit vanwege de datum waarop mijn familie zou reizen naar Brazil waar ik woon..
    Zij zouden de macbook meenemen voor me, want geloof me, hier is ie dus 2x zo duur als in Nederland.
    Dat was allemaal geen probleem… zo werd me toegezegd toen ik bestelde!

Ik dus gisteren vol verwachting klopt ons hart in de mail kijken of hij verzonden was(25 zou laatste verzenddatum zijn)…niets dus.
    Vervolgens door medewerkster Hanneke Rottier op een wel heel botte manier te woord gestaan, en wordt doodleuk verteld dat ie pas 05-09 verstuurd zou worden..als ik niet bel laat men dus echt helemaal niets horen, ook al was de conditie van aankoop dat hij dus voor 25-08 zou worden verstuurd en hooguit op 29-08 bezorgd.
    Ik mocht niet met een supervisor spreken en ze deed nog moeilijk ook om even een mailtje te sturen waarin ze confirmeerde dat mijn bestelling gecancelled was(ter voorkoming van afboeking van mijn credit card)!
    Uiteindelijk heeft mijn familie er 1 uit voorraad gekocht bij de apple store rotterdam lijnbaan..leuk geholpen aldaar.
    Ik hoop trouwens dat de service van de erbij aangeschafte apple care beter is dan de wijze waarop mevrouw hanneke rotier me te woord stond..het is dat die macbook echt heel mooi is, anders was mijn apple switch dankzij deze dame van de baan geweest!
    Er was niets mogelijk, ik mocht niet met een supervisor praten en meer dan onbeholpen en bovenal onbeleefd niet service gericht stotteren, kwam er niet uit..
    Als apple dit soort mensen gebruikt om service te geven hou ik mijn hart vast voor de toekomst, ook al heb ik 3 jaar Apple care erbij gekocht…

Bijdrager
    PieterJan

Besteld op 21 augustus: enkel 1 RAM aangevraagd, de rest standaard

Eerste leverdatum: 15 september :roll:

Voor de duidelijkheid: ONLINE besteld!!!

Bijdrager
    lowfi

Iedereen wil gewoon een macbook…

van een ander forum:

Martijnvel schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:57:
    […]

Net een e-mail van Apple gehad:

Geachte klant,

Wij stellen het op prijs dat u voor de Apple Store hebt gekozen.

De vraag naar het door u bestelde product is groter dan verwacht. Daardoor is het
    niet mogelijk u het product op de opgegeven verzenddatum toe te sturen. Uiteraard zullen
    wij het bestelde product zo spoedig mogelijk verzenden. De verzending zal nu naar verwachting
    op 31 augustus 2006 plaatsvinden.

Houdt u er rekening mee dat de beschikbaarheid van de producten snel kan veranderen en
    dat wij uw bestelling mogelijk veel eerder leveren dan wij op dit moment verwachten.

Wij danken u hartelijk voor uw bestelling en bieden u onze excuses aan voor het
    ongemak.

Zodra wij uw bestelling hebben verzonden, ontvangt u een bevestiging per e-mail.
    Deze e-mail bevat informatie waarmee u uw bestelling kunt traceren.

Voor eventuele post-salesvragen verwijzen wij u naar de website van de Apple
    Store-klantenservice:
    http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore

Met vriendelijke groet

De Apple Store

Maar weer wachten danmaar…….
    Zijn er meer met dit “probleem”, ben benieuwd

Ik moet ook bijna 5 weken wachten op mijn Mac Pro. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik 8 weken wel extreem lang vind.

Inactief
    Anoniem

Het is weer het bekende Apple probleem dat ze het moeilijk hebben aan de vraag te voldoen, de MacBooks vliegen gewoonweg de deur uit en Apple kan het niet bijhouden.

”lowfi”

Ik moet ook bijna 5 weken wachten op mijn Mac Pro

dat is niet meer als normaal, de Mac Pro is pas uitgekomen en daar is van geweten dat er velen pas hun Mac Pro krijgen in september. Maar ik denk dat een Mac Pro het wachten wel waard is:lol:

Bijdrager
    spywurm

JA héhé, da heb ik gemerkt, ik heb bij jullie (S&S hasselt) mijn macbook besteld, had wel verwacht dat het lang ging duren wegens het succes. Maar mijn probleem is ik heb binnen 2 weken hogeschool en heb ik mijn MacBook nodig… Das dan wel een probleem.

Maarja, het is het wachten idd waard maar ik hoop toch dat het gaat voor volgende dinsdag, zoals beloofd, maar ik betwijfel het.

Greetz,
    Spywurm

Bijdrager
    Janske

Had mijn eerste MacBook op 18 augustus ontvangen, circa 1,5 week na bestelling.
    Door een defecte superdrive moest deze terug, en de betreffende jongeman aan de telefoon wist me te vertellen dat ik hem dan begin deze week zou ontvangen omdat ik voorrang had.

Bel ik vanmiddag: “yeah, it’s going to be sent out today” – “great demand by students”.
    Krijg ik nu de volgende e-mail:

Tot onze spijt moeten we u meedelen dat we de eerder opgegeven verzenddatum voor uw MacBook-bestelling moeten aanpassen. De verzending zal nu naar verwachting op 7 september 2006 plaatsvinden.

En ik hoop dan maar dat ze de verzending direct naar mij bedoelen in plaats van China naar Nederland?
    8 augustus besteld, onder het mom – dan heb ik hem wel voordat me deeltijdstudie begint. Krijg ik hem dadelijk nog pas na 4 weken van het eerste semester. :x

Gelukkig voel ik me al wat beter na het typen van dit verhaal. :wink:

Bijdrager
    michi_rishi

Bij verschillende Apple winkels in Nederland is hij nog gewoon op voorraad. Waarom wil koop je hem daar niet?

Bijdrager
    Dieuwertje

Nou bedankt voor de reacties! Was dus zeker niet de enige die vond dat het wachten wat lang duurt. Maarja dan heb je ook wat :D. Als het goed is kan ik vanmiddag m’n macbook ophalen dus al met al een weekje computerloos door het leven gegaan, dat heb ik uiteraard graag over voor een macbook.

Inactief
    Anoniem

Ik heb ze bij de Media Markt ook in opgestapelde rijen zien liggen, of je je Mac daar wel wilt kopen is echter een ander verhaal :wink:

Bijdrager
    japieee

Ik heb bij Mac bij de Apple Center Lijnbaan in Rotterdam gekocht.

Daar hadden ze er dinsdag jl. nog zeven liggen. Zullen inmiddels wel weg zijn, maar daar zijn ze er volgens mij vrijwel altijd. Komt ook omdat het lutsers zijn en niet kwijtraken, maar goed. Als je per se een Mac wil hebben moet je daar zijn. Daarom heb ik ‘m ook daar gekocht, omdat ik ‘m graag meteen wilde hebben.

Bijdrager
    marcin

Zelf zit ik al 6 weken te wachten op de iMac.
    Levertijd zou 3weken zijn. Heel vervelend.
    Vandaag naar de Applestore geweest en die konden mij
    ook geen leverdatum geven. Dus zit er niks anders op
    dan wachen.
    De verkoper zei trouwens dat er misschien upgrades komen
    en dat het daarom zo lang duurt. Geruchten. Of niet?

Groetjes Marcin

Bijdrager
    JeroenR

Ik zit nu ook al zo een 5 weken te wachten op de wireless mighty mouse die ik bij itpro heb besteld.
    :(

Bijdrager
    PieterJan

Pfff, ben nog steeds aan het wachten en het tracking-systeem is maar een boeltje hoor. Heeft iemand een mailadres om de klantendienst van de Belgische Apple Store te mailen?

Bijdrager
    klaus

Er is geen mailadres, toch niet waar ze op antwoorden.
    Gewoon even bellen, gaat nog snelst van al.

Bijdrager
    Notgib

Heb vorige week woensdag dan mijn witte Macbook besteld. Aangezien hij BTO is moet ik nog even wachten. Volgens Mac centre in Groningen (Bossina) is de levertijd 2-3 weken. Vandaag hoor ik van een medewerker van Mac centre Leeuwarden dat Apple momenteel helemaal geen Macbooks meer uitleverd!

Volgens hem kan dat maar twee dingen beteken;
    1. Apple kan niet aan de vraag voldoen of;
    2. Er staat een grote update op stapel (Core 2 Duo)

Iemand dezelfde ervaring? Als punt 2 klopt is het natuurlijk erg spannend of ik meegenomen word in de update of ik een laatste uit de serie Core Duo’s krijg.

Bijdrager
    puntKoen
    ”Notgib”

Heb vorige week woensdag dan mijn witte Macbook besteld. Aangezien hij BTO is moet ik nog even wachten. Volgens Mac centre in Groningen (Bossina) is de levertijd 2-3 weken. Vandaag hoor ik van een medewerker van Mac centre Leeuwarden dat Apple momenteel helemaal geen Macbooks meer uitleverd!

Volgens hem kan dat maar twee dingen beteken;
    1. Apple kan niet aan de vraag voldoen of;
    2. Er staat een grote update op stapel (Core 2 Duo)

Iemand dezelfde ervaring? Als punt 2 klopt is het natuurlijk erg spannend of ik meegenomen word in de update of ik een laatste uit de serie Core Duo’s krijg.

Er worden gewoon MacBooks uitgeleverd, en ze zijn bij de meeste Apple Premium Resellers op voorraad.

Bijdrager
    Notgib
    ”Koen.”
    ”Notgib”

Er worden gewoon MacBooks uitgeleverd, en ze zijn bij de meeste Apple Premium Resellers op voorraad.

Helaas niet dus. Tenminste dat is wat ik begrijp van Bossina, Groningen en Macme, Leeuwarden. Beide hebben niks meer en wachten met smart op nieuwe leveringen. Wanneer ze komen is geen pijl op te trekken:(

Bijdrager
    puntKoen
    ”Koen.”
    ”Notgib”

Helaas niet dus. Tenminste dat is wat ik begrijp van Bossina, Groningen en Macme, Leeuwarden. Beide hebben niks meer en wachten met smart op nieuwe leveringen. Wanneer ze komen is geen pijl op te trekken:(

Weet ik :-). Daarom is het ook zo druk aan de Mariastraat in Utrecht en de Langestraat in Amersfoort 8) . Met andere woorden: A-Mac heeft alle MacBooks wel op voorraad.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.