23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielso

Levering Macbook Air 13"

Ik ben vandaag opzoek gegaan naar de Macbook Air 13″ i5 128gb. Alle winkels die ik gebeld heb hebben geen voorraad meer en het duurt even voordat deze geleverd worden. Nu wil ik de MBA via de apple store bestellen. Hoe weet ik dat ze bij Apple geen problemen hebben en is de leverdatum van 30 september betrouwbaar?

Gr,
    Nielso

Bijdrager
    Goodheart

Apple vindt het de gewoonste zaak van de wereld dat ze wel via hun webshop leveren, maar niet via winkels/retail kanaal. Ik zat al sinds begin augustus te wachten op 2 stuks MBA 13, besteld via iFactors, en zag om me heen mensen die hem binnen een week hadden via de Apple Store. Uitermate frustrerend. Apple hult zich in stilzwijgen. Ik heb nu de bestelling gecancelled en ga ook maar via de store bestellen.

Bijdrager
    iHam

Het schijnt vaak te gebeuren dat wanneer je besteld hebt er een leverdatum staat. Maar in werkelijkheid wordt hier vaak een week van afgesnoept. De grotere bedragen worden volgens mij eerder afgeleverd. Had een itunes kaart besteld. Ik heb daar 8 weken op moeten wachten. Mijn iPad was er in 2 weken, terwijl 5 was aangegeven.

Bijdrager
    Rickje

Ik heb vernomen dat in ieder geval gedurende de hele maand september de Macbook Airs heel slecht leverbaar zijn. Ben daarom bang dat je ook bij Apple niet veel kans hebt dat je ‘m snel krijgt. Indien je ‘m wel snel hebt, ben ik daar ook erg benieuwd naar!

Bijdrager
    Thomasjwz

De levertijden die apple geeft zijn meestal de verzenddatums, en dat betekend dan miet dat de macbook vanuit een magazijn in nl verstuurd wordt maar vanuit china of waar die dingen ook gemaakt worden,,
    Ik ben vandaag bij iCentre wezen vragen en die verwachten een eerste levring pas in oktober zeiden ze… Kan dus nog wel even duren:(

Bijdrager
    Jojo890

Vaak kan het langer duren dan verwacht word. En de verzenddatum word vaak weergegeven. Vaak word hij dan de volgende dag (mits als het weekend is) geleverd.

Bijdrager
    Peter de Groot

Hallo,

Via Apple Store een MacBook Air 13 inch 256 GB besteld. Wordt maandag of dinsdag geleverd. Tijd tussen bestellen en leveren, zegge en schrijven 1 week.

Bijdrager
    Maverick9898

Als de verzenddatum 24 uur is, dan ligt hij op voorraad in Nederland. Als het langer is moet hij uit China komen (bijv. bij een BTO). De MacBook Air is naar mijn weten prima leverbaar via de Apple Store,

Bijdrager
    Thomasjwz

Ik neem even aan dat je met bto cto bedoeld, en het leuke daarvan is dat als je er 1 met een i7 wilt dat deze sneller leverbaar is als een “normale” iniedergeval in de winkel dan,, maar vond persoonlijk het niet veel toevoegen om voor een i7 te gaan dus dan toch maar wachten tot oktober voor de i5

Bijdrager
    Nielso

Nou, zojuist de MacBook Air 13 ” (standaard) via de Apple Store besteld. Verzenddatum is binnen 3 werkdagen en verwachte leverdatum is 30 september. Hopen dat er nog wat dagen gewonnen worden, kan nu al niet meer wachten.

Nielso.

Bijdrager
    Maverick9898

Nee met BTO bedoel ik BTO, maar inderdaad, het wordt ook CTO genoemd bij de Apple Store.

Bijdrager
    Nielso

Wat is BTO en CTO?

Bijdrager
    Maverick9898

BTO is Build-to-order en CTO is configure-to-order. Kortom, een eigen configuratie van het systeem, i.p.v. het basissysteem.

Bijdrager
    SunKeeper

Toevoeging: Al hebben we het (als je heel precies bent) met BTO over hardware, (bijv. RAM of harde schijf aanpassen)

En met CTO er extra programma’s en software op laten voorinstalleren en/of bij laten leveren.

Bijdrager
    Maverick9898

Klopt, die nuancering zit eigenlijk ook al in de naam;).

Bijdrager
    Nielso

Oke, de MBA is gisteren verzonden en de verwachte leverdatum is morgen (27-9). Is 3 dagen eerder dan de oorspronkelijke leverdatum.

Kan niet wachten…

Blijft vreemd dat de winkels niet kunnen leveren en dat het via de online Apple store wel kan.

Bijdrager
    Maverick9898

Dat is op zich niet vreemd;). Apple geeft heel snel voorrang aan eigen klanten. Logisch want ze verdienen meer aan Store klanten dan aan APR klanten. De Store en de APR zijn soort van concurrerenten waarbij de Store een onderdeel is van het bedrijf dat levert. Keuze snel gemaakt dan lijkt me;).

Bijdrager
    Nielso

Gisteren was UPS al aan de deur geweest, maar ik was niet thuis. Vandaag dus mijn nieuwe Macbook air gekregen. Zaterdag besteld en vandaag (eigenlijk gisteren) gekregen erg snel dus. En de winkels maar wachten.

Inactief
    Anoniem

Ik zit al meer dan een maand te wachten op mijn air (13″ 256GB SSD). En zowel bij HTR als bij iCentre hebben ze niets. In heel het land niet zeggen ze. Dit is toch absurd??

Bijdrager
    Goodheart

Zoals hierboven gemeld heb ik de bestelling bij iFactor gecancelled en daarna direct bij Apple besteld. Ze waren binnen week geleverd.Je begrijpt niet waarom die winkels niet massaal in opstand komen. Apple maakt zo het eigen dealerkanaal compleet belachelijk.

Inactief
    Anoniem

Inderdaad, slaat echt nergens op. Ik wil graag een MBA kopen, en dan heeft niemand het. iCentre niet HTR niet, noem maar op. Elke zoveel dagen bellen, en dan elke keer het excuus “Jaa… waarschijnlijk volgende week meneer”, en nu weer. Hij zou 2 weken terug dinsdag komen, 2 weken later nog niets, en nou misschien donderdag (?). Ik reken op zn vroegst volgende week pas. Terwijl een winkel hier in Ede zegt dat het waarschijnlijk NOG 2 weken duurt. Ik snap dat ze leveringsproblemen kunnen hebben, maar ZO erg? Hier maken ze het echt belachelijk. Geef ik je groot gelijk in.

Bijdrager
    jorisevenepoel

Hoe lang duurt het ongeveer voordat je u MacBook Air aankrijgt als je hem bestelt via Apple Store online?

Bijdrager
    Riiccck

Hallo,

Ikzelf heb sinds 2 dagen terug de macbook air 2013 variant, deze was gewoon voorradig bij Ivizi ( alleen vestigingen in Limburg meen ik )

Om even terug te komen op de vraag hoe lang de leveringstijd vanaf Apple zelf is, iemand die bij mij in de klas zit heeft hier 3,5 week op moeten wachten, nu weet ik dat dit geen reëel beeld is voor iedereen maar ik denk dat je toch minimaal van een week of 2 uit kunt gaan.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.