21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

Levering Appelhoes geen reactie (Opgelost)

Ik heb 26 december een Bluelounge Nest en Apple Lightning adapter besteld bij Appelhoes. Ik heb er al eens iets besteld en naar tevredenheid. Snelle reactie op vragen. Alles stond nu voorradig en ik heb nog niks ontvangen/vernomen.

1) Telefonisch wordt er niet opgenomen. (zojuist direct de voicemail)
    2) Op meerdere mails wordt niet gereageerd.

Als ik op internet zoek krijg ik mensen met positieve en negatieve berichten. Zijn er mensen die ook op hun bestelling wachten? Ik dacht al, misschien is hij nog op vakantie. :sarcastic:

Waarom niet gewoon de mensen mailen van ‘het product staat in bestelling’? Dan weet je iets. Maar gewoon niet reageren is geen goede reclame voor het bedrijf.

Bijdrager
    moller

misschien hebben ze wel vakantie?

Bijdrager
    Shmoo

Omdat ze waarschijnlijk geen 25.000 verschillende hoesjes en covers in een magazijn hebben liggen maar ook gewoon een bestelling plaatsen bij hun leveranciers zodra jij de bestelling bij dit bedrijf? doet.

Alleen als ze dat op de website zetten dan bestelt natuurlijk niemand meer iets omdat je voor een paar euro meer het product vaak bij een ander bedrijf morgen in huis hebt.

Miss. had je eerst moeten zoeken ipv eerst een bestelling plaatsen en dan gaan zoeken.
    Ik heb in het verleden wel vaker dit soort berichten gelezen maar volgens mij kwam er altijd wel een oplossing dus gewoon even wachten.

Bijdrager
    bjorngra

Ik heb in het verleden goede ervaringen gehad. Het zal ook wel opgelost worden, maar ik vraag me af of ze dan niet even kunnen mailen. Dan hoeven zulke topics ook niet aangemaakt te worden.

Stel ik had die Lightning adapter snel nodig dan had ik wel een probleem.

Bijdrager
    Dliggy90

Hetgene wat Shmoo zegt kan weleens kloppen

Zelf heb ik geen ervaring met deze webshop, wel met iaccessoires.nl (als ’t op voorraad is wordt het op werkdagen direct verzonden).:thumbsup:

Bijdrager
    BasiX

Heb ook een keer een hoesje besteld. Die bleek totaal niet goed te passen, en toen ik daarover ging klagen waren ze alles behalve vriendelijk. Je bent trouwens niet de enige die geen antwoord krijgt. Zie Twitter:

Als je via social media over ze praat reageren ze opeens wel.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik vind het zo gek nog niet hoor dat ze zo reageren, als je ziet hoe die Marvin zijn vraag stelt… Langs de andere kant “Klant is koning…”.

Bijdrager
    BasiX

Als je meerdere malen geprobeerd hebt contact op te nemen lijkt het me niet zo raar dat je daar geïrriteerd door raakt.

Bijdrager
    Yggdrasil

Beleefdheid blijft dan nog een punt vind ik. Misschien loopt er wel iets fout met hun mailserver, of belandde de e-mail per ongeluk bij spam. Dat kan altijd gebeuren hé? Maar goed, ik heb dan misschien andere waarden meegekregen…

Mijn ervaring met die website is eigenlijk best positief. Ik heb er mijn BookBook van TwelveSouth vandaan.

Bijdrager
    BasiX

Ik heb toentertijd uitermate netjes contact opgenomen, maar daaruit bleek direct dat ze alleen beleeft zijn vóór je een bestelling plaatst. Als je een probleem hebt moet je echt moeite doen om normaal geholpen te worden.

Bijdrager
    eugy

Je hebt pas een week geleden een bestelling geplaatst. Daarbij hebben we oudjaar/nieuwjaarsdag achter de rug. Op deze dagen wordt er doorgaans niet gewerkt.Tel daar de overige perikelen die bij het einde van het jaar bij ondernemers opspelen bij op en het is niet zo heel gek dat je nog niet geleverd hebt gekregen.

Het OMT-forum heeft een hoge google -ranking. Natuurlijk staat het je vrij om je ongenoegen op internet te uiten. Maar ik vraag mij af of je niet doorschiet. Door de hoge ranking van OMT en jouw naar mijn mening onzorgvuldige bewoordingen zal de verkoper in de toekomst gelinkt worden aan slecht ondernemerschap. Als dit ook daadwerkelijk het geval is, dan is dat natuurlijk terecht. Echter twijfel ik hier sterk aan. Naar Nederlands recht heeft een verkoper 30 dagen de tijd om te presteren. Dit geldt ook als de verkoper heeft vermeld het product op voorraad te hebben. Jij zit pas in de eerste week die ook nog eens ligt gelegen in week 52 en week 1. Ik vind je topic in dit stadium dan ook erg overdreven. Door mensen als jij komen vaak goede ondernemers in flinke problemen. Jarenlange goed opgebouwde reputaties kunnen in één week teniet worden gedaan. Vooral als je sympathisanten a la BasiX meekrijgt.

Moraal van het verhaal: wees wat zorgvuldiger in je topic. Zeker als je een bedrijf of persoon aanvalt dan dient dit op zijn minst goed gefundeerd te geschieden. Begin bijvoorbeeld al met het aanpassen van de titel van je topic. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze enkel is gericht op beschadiging van de bedrijfs/domeinnaam. Zeker in het huidige stadium is het toch niet nodig om de url te vermelden? De beheerders van OMT hebben hier overigens ook een taak in. Er zijn tal van procedures geweest waarbij de rechter de forumbeheerder(s) hebben gewezen op hun verantwoordelijkheden inzake betrouwbare en zorgvuldige berichtgeving.

Moderator
    Pete.Z

De topicstarter stelt een vraag, en valt niemand aan.

Als je een internetbedrijf hebt en goederen levert,zal je heel scherp moeten zijn in je klantcontacten, want ja, je staat zomaar voor eeuwig op Google als je iets fout of minder goed doet….
    Ik heb zelf een jaar of drie full-time via internet verkocht, en alles staat of valt met service,ook met de feestdagen.
    Wil je dat niet, zal je dat heel duidelijk moeten maken of de shop dicht moeten gooien op feestdagen.

(overigens,veel van dit soort bedrijfjes,maar niet allemaal, doen aan dropshipping……google dat ook eens)

Bijdrager
    BasiX

@eugy: Allemaal heel leuk een aardig, maar volgens mij volgens mij wil de topicstarter gewoon informatie inwinnen over ervaringen die mensen met de webshop hebben. Ik heb – net als de topicstarter – ook erg veel moeite moeten doen om normaal te kunnen communiceren, óók buiten de feestdagen.

Daarbij geeft de webshop zelf aan binnen 24 uur te antwoorden op reacties. Het is inmiddels vrijdag, dus die 24 uur (zelfs met de feestdagen ertussen) zijn al lang voorbij.

Ik zie dan ook totaal niet in waarom die ervaringen niet gedeeld zouden mogen worden in een topic als dit. Mensen met goede ervaringen zijn ook vrij om hier te reageren, toch? Er zijn genoeg voorbeelden waar het wél goed gaat, maar ook een aantal waarbij dat niet het geval is. En dat mag best gezegd worden. Daar kan de webshop van leren, en laat de klanten zien dat ze niet alleen zijn, mocht het een keer fout gaan.

EDIT: Pete.Z was me voor.

Bijdrager
    bjorngra

@eugy.

Ik begrijp je verhaal. Ten 1e ben ik niet kwaad en stel inderdaad een vraag of meerdere mensen dit ‘probleem’ hebben. Ten 2e Als je tweemaal een e-mail verstuurd en 2x een telefoonnummer belt waar niet opgenomen wordt en de 2e keer zelfs de telefoon uit staat dan is dat in mijn ogen niet echt klantvriendelijk. 3. Er zijn ook meldingen die midden in het jaar plaats hebben gevonden.

Verder heb ik ook al eens iets gekocht en dat ging prima. Geen klagen. Als je op internet gaat zoeken kom je heel wat zelfde omstandigheden bij dit bedrijf tegen. Ze leren er dus niet van.

Er is maar een ding: Informeer je klanten. Waarom doen ze dat niet? Ook al heb je voorradig staan, en het is er toch niet, meld het dan even. Hoeveel werk is dit? Weten ze niet wanneer er geleverd gaat worden, dan is het schandalig om voorradig bij je artikel te zetten.

Het is nu dus maar afwachten wanneer er iets komt. Ik zal me dus nog wel 2x bedenken om hier nog eens iets te kopen.

Ik zal het verloop van de order ook netjes vermelden.

Bijdrager
    bjorngra

Vandaag nog een mail gestuurd naar Appelhoes:

Beste Appelhoes.nl

Waarom informeren jullie niet de klanten als jullie niet kunnen leveren of de levering vertraagd is? Ik heb al eens naar tevredenheid bij jullie iets gekocht. Echter wordt er nu niet op e-mails en op voicemailberichten gereageerd.

Als een product niet voorradig is of een langere levertijd heeft dan is dat toch geen probleem om dat te melden?

Nu hoor ik niks en weet ik niks.

Graag hoor ik iets van u.

Reactie Appelhoes

Goedemiddag,

Dank voor uw bericht.

Dat klopt – dat is ook precies de reden dat er automatisch mails worden verzonden, zo ook bij u. Er is namelijk na uw bestelling een mail verzonden dat het artikel van BlueLounge een langere levertijd heeft.

Het is jammer dat wij van iets worden beschuldigd wat niet waar is.

Met vriendelijke groet,

Appelhoes

Bijdrager
    Yggdrasil

De vraag is nu alleen: heb je een e-mail gehad van BlueLounge?:smile:

Bijdrager
    bjorngra

Nee, ik heb geen mail ontvangen. Bluelounge is trouwens het merk van een product dat ik bij Appelhoes gekocht heb.

Zojuist wat heen en weer gemaild met Appelhoes. Volgens hun hebben ze van mij geen mail gehad. Terwijl ik toch 2x gemaild heb naar hun en gebeld. Maar op de vraag van mij hoelang het nog gaat duren wordt niet gereageerd.

Ik krijg dan het idee dat er iets mis gaat met hun mail. Er zijn namelijk meer mensen die blijkbaar die mails van een latere levering niet krijgen.

Afwachten maar.:confused:

Bijdrager
    bjorngra

Goedemiddag heer,

Dank voor uw bericht.

In dat geval verloopt er iets niet helemaal juist inderdaad – dat is vervelend en ondanks dat wij daar niets aan kunnen doen bieden wij daar in ieder geval onze excuses voor aan.

Daarnaast zullen wij u in de tussentijd morgen alvast de Adapter opsturen en verder zullen wij ook navraag doen bij BlueLounge over de levertijd van het product. Eventueel als u wenst kunnen wij ook een alternatieve kleur leveren die wel op voorraad is uiteraard.

Omdat wij het ook vervelend vinden dat u niet direct beschikt over uw bestelling bieden wij u bij een volgende bestelling een korting aan van 10% met de kortingscode.
    Een fijne dag gewenst,

Appelhoes

Netjes opgelost dus.

Bijdrager
    bjorngra

Vandaag de Lightring adapter ontvangen en zojuist een mail dat de Bluelounge Nest ook verzonden is.

Bijdrager
    Yggdrasil

Mooi!:smile:

En dan had ik het in mijn eerdere reactie toch aan het rechte eind:

Yggdrasil

Misschien loopt er wel iets fout met hun mailserver, of belandde de e-mail per ongeluk bij spam. Dat kan altijd gebeuren hé? Maar goed, ik heb dan misschien andere waarden meegekregen…

Bijdrager
    bjorngra

Inderdaad, maar omdat ik meer van zulke berichten tegenkwam dacht ik misschien is er toch iets mis. Ben prima geholpen. Er is inderdaad wel iets dat mails niet altijd aankomen.

Bij deze dus is het kopen bij Appelhoes.nl toch aan te raden!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.