9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    johan boermann

Levensduur Time Capsule

Even een geheel andere vraag over de TC .
    Ik gebruik nog de platte versie ( die het bij mij overigens zeer goed doet), gekocht in 2011. Ca. 1.1 van de 2 TB, is in gebruik.
    Mijn vraag is: hoe lang gaat een TC eigenlijk mee?

Bijdrager
    Henriboersema

Te kort, ik heb er drie versleten in een paar jaar tijd. Het ontwerp is gewoon slecht, de interne koeling is slecht doordat de fan eigenlijk alleen maar warme lucht rondblaast en daardoor gaat je disk en voeding snel kapot. Dus ik denk dat je het getroffen hebt met jouw versie

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Tot hij vol is, of tot er iets kapot gaat. Dat kan 5 jaar duren, het kan 15 jaar duren, maar het kan ook maar 15 dagen duren. Je moet het treffen, dat geldt overigens voor alle harde schijven.

Bijdrager
    KarelWillem

Heb je die vraag nu echt drie keer gesteld?:)

Bijdrager
    ramrod

Onzeker type …..:-?

Moderator
    Raymon Mens

Dubbele topics samengevoegd. Nu verder on-topic aub.

Bijdrager
    spelbook

Ik heb ook een platte timecapsule ergens uit 2011/2012. De harde schijf heb ik al een keer moeten vervangen, maar verder werkt ie prima. Wifi en backups. Zolang ie werkt blijf ik ‘m gebruiken. En elke 4 jaar een harde schijf moet vervangen is nog steeds een stuk goedkoper dan een nieuwe timecapsule aanschaffen..

Bijdrager
    wynand

Hier staat ook een plat model van een kleine drie jaar oud. Ik had constant problemen met dat ding. Telkens als hij te heet werd viel hij spontaan uit. Helemaal dood. Hij werd dan zo heet dat ik letterlijk niet beet kon houden. De winkel waar hij vandaan komt wil niets voor me doen. Aangezien ik geen garantie meer heb besloot ik het heft in eigen hand te nemen. Ik heb hem opengemaakt en met eigen ogen gezien hoe bizar slecht dit ding in elkaar zit. Er zit weliswaar een ventilatortje in maar dat draait tegen een dichte met rubber bekleedde bodemplaat aan. Ik heb met een dremel een gat in de bodem gemaakt op de plaats van de ventilator en de timecapsule staat nu op pootjes. Ik weet dat het geen elegante oplossing is maar hij draait nu alweer twee maanden probleemloos terwijl hij daarvoor om de haverklap uit stond.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik weet niet hoe oud die van ons is, maar in ieder geval minimaal van 2010, getuige dit topic:

[opgelost] Her-formatteren Time Capsule?

Effe door geGoogled. Hij is van begin 2010.
    En draait nog steeds probleemloos, zonder oververhitting of andere rare problemen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.