8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    robin_prickaerts

Levensduur Mac

Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een MacBook Pro te kopen. Het enige wat me nog tegenhoudt is de prijs (1899 EUR). Ik zou voor dat geld uiteraard ook kwaliteit willen krijgen…

Daarom zou ik aan jullie, ervaren Mac-gebruikers willen vragen hoe lang jullie Mac al meegaat. En of jullie er al zware problemen mee hebben gehad.

Bedankt,:mrgreen:

Moderator
    unSOUND

Zo’n topic hebben we al vaker gehad, en het komt er altijd op neer dat je er niks aan hebt om aan anderen te vragen hoe lang andermans Mac mee gaat, want het zegt niks. Dat is hetzelfde als vragen hoe lang een mens mee gaat… Je kunt een gemiddelde krijgen, maar meer niet. En aan dat gemiddelde heb je vervolgens alsnog niks…

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=106277
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=103344
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=99340

Inactief
    Anoniem

Het belangrijkste lijkt mij de gebruiker. Als je zelf netjes bent op je spullen en je computer, dan gaat hij makkelijk 5 jaar mee. Eventueel een keer een accu vervangen, maar dat is logische slijtage.

Bijdrager
    trabant

Computers, ook Macjes, verouderen meer dan dat ze echt slijten.
    Apple is zeker geen liefdadigheidsinstelling maar ik denk dat je voor die hogere aanschafprijs ook wel hogere kwaliteit krijgt.

Reken bij een goedkoop B-merk al die verloren tijd door crashes eens door. Al dat rebooten en verloren gegaan werk over moeten doen kost ook geld en grijze haren.

Je kunt je afvragen in hoeverre je de extra’s van de MBP tegenover de MB echt nodig hebt. DIe dikke polycarbonaatschil kan wel wat meer hebben dan dat aluminium. De MBP is bedacht voor de zorgvuldige Pro en de MB voor de scholier/student die ook wel eens een dolletje heeft.

Bijdrager
    Gaby

Een windowsmachine is al verouderd zodra je de winkel uitloop. Bij een Mac gaat dat gewoon net iets langzamer. En als je AppleCare erbij aanschaf ben je verzekerd van drie jaar een computer die werkt. Dat gaat met een windowsmachine echt niet lukken. Ik ben een paar jaar geleden overgestapt van een Mac naar een Windowsmachine, na 24 uur zou ik het het liefst uit het raam donderen door alle virussen die ik binnen had gehaald. En dan de foutmelding “Keyboard-error press F…”, toen had ik het helemaal gehad. Al binnen een half jaar weer terug gegaan op een Mac en ga dat never nooit veranderen. En de levensduur van een Mac; mijn dochter heeft nog de allereerste iMac, die werkt nog als een trein.

Bijdrager
    iWill_i_am

Levensduur is super, heb hem nog geen jaar maar nog helemaal niks geen problemen! By the way? 1899 euro veel geld? Mijn MacBook Pro mag weg voor 1600 euro, supergaaf nog alleen thuis gebruikt voor internette:D

Gr,

Bijdrager
    awesomemac

Zoals UnSound al schreef, het is moeilijk te zeggen.

Heb hier een iBook uit 2000, draait Tiger zonder problemen en werkt altijd. Dus tja, ik kan zeggen 7 jaar doe je met een Mac. Maar Trabant schreef het ook al, ze verouderen. Tiger draait er wel op, maar iWork, iLife en dat soort leuke software draait er al niet meer op. Dus hoewel de iBook perfect werkt nog, is hij te traag geworden voor al het huidige software wat verschijnt. Tuurlijk kan je met oude software nog jaren er mee werken, maar of je er plezier mee hebt?

En dan is de vraag: Heb je echt een MacBook Pro nodig, kan je niet al met een MacBook uit de voeten met wat je op de Mac van plan bent te doen? Deze zijn 1099,- als ik het goed heb, scheelt weer hè?

Bijdrager
    sypie

unSOUND heeft inderdaad 3 fantastisch aansluitende topics opgedoken waar deze vraagstelling prima verder kan gaan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.