8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomas93

Levensduur batterij langer

Hey,

Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe macbook pro 15INCH 2.66 I7 gekocht, en nu zou ik graag ervoor willen zorgen dat de batterij zo lang mogelijk mee gaat.
    Toen ik een jaar of twee geleden mijn oude macbook kocht was de batterij nog vrij goed, nu is de batterij versleten.en gaat nog maar zo’n 80 minuten mee (Voorheen was het veel meer).

Op internet lees ik diverse dingen hoe je batterij het beste mee kan gaan, maar er worden verschillende dingen gezegd.
    Kwam bijvoorbeeld tegen dat het goed was om je batterij volledig leeg te laten lopen, ergens anders las ik dat je hem bij 20% aan de oplader moet doen. Weer op een andere site had ik gelezen dat het het beste was om hem fulltime aan de oplader te leggen.

Iemand enig idee wat nu het beste is zodat de batterij het langste meegaat?

Alvast bedankt

Bijdrager
    JaNiintendo

1. Houd de batterij s’nachts tussen 50~100%
    2. Als je hem lange tijd niet gebruikt, haal de batterij eruit.
    3. Laad hem weer op als ie 10% is. Maar het is ook goed om hem om de 3-4 weken helemaal leeg te laten lopen.
    4. Het maakt niet uit of je hem heel lang aan de lader houd, hij switcht automatisch tussen netstroom en de accu.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ja, lekker je gloednieuwe Pro openschroeven om een officieel niet-verwijderbare batterij eruit te halen…

Geblokkeerd
    Anoniem

De accu in mijn macbook uit 2007 gaat al 800 cycles mee en houdt het nog steeds dik 2 uur uit. Ik heb geen echt systeem. Als de lader in de buurt ligt, gebruik ik die. Maar werk vaak ook gewoon op de accu tot deze helemaal leeg. De afwisseling is volgens mij goed.

Bijdrager
    JaNiintendo
    Waffle op 21 september 2010

Ja, lekker je gloednieuwe Pro openschroeven om een officieel niet-verwijderbare batterij eruit te halen…

Het is mogelijk. Ik zeg niet dat het moet.

Bijdrager
    Vinhelper

Niet extreem op letten, een beetje doen zoals het het beste uitkomt.

Verder:

– 1 keer in de 2 maanden kalibreren
    – anders liever niet verder dan 5% leeg laten lopen
    – minimaal 1 keer in de week op de batterij werken (of stekker er uit)

Dat is het zo’n beetje, ik doe het al langer dan 2 jaar zo, en mijn health is nog 94%. (witte MacBook)

Bijdrager
    CedricH

Op die batterij moet je inderdaad niet veel letten. Ik gebruik mijn MacBook gewoon op batterij tot hij de melding geeft dat de batterij bijna leeg is en laad hem dan weer op. Na meer dan 3 jaar en 1577 cycles zit ik nog steeds op 96% capaciteit en gaat hij nog met gemak 3u mee.

Moderator
    unSOUND
    JaNiintendo op 21 september 2010

Laad hem weer op als ie 10% is.

Liever niet… Gewoon opladen wanneer je een lader hebt. Helemaal leeg trekken is niet nodig, en zelfs slecht voor dit type accu’s.

Maar eerlijk gezegd lopen hier al heel veel topics over, dus gaan we er niet nog eentje maken… Gelieve daarom verder te gaan in één van de reeds bestaande topics over deze vraag.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.