11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Happymac

Levenloze PowerBook Pismo

Mijn PowerBook G3 (pismo) start helemaal niet op. Sterker, er zit geen enkel leven in. Ik heb net een andere adapter aangesloten, maar nog steeds komt er geen enkelle reactie. Lamjes van de accu knipperen ook niet eens.

Wat nu wat nu?????????? :sealed:

Bijdrager
    iAgree

Toevallig familie van jerry Har …. ??

Bijdrager
    bruno

alles loskoppelen batterij en adaptor er uithalen. alles er weer in stoppen en power indrukken. als het goed is staat hij nog aan maar tussen slaap en waker (coma)

Bijdrager
    gretver

De lampjes op je accu zijn onafhankelijk van je powerbook. Als je op het knopje van je accu drukt en ze doen niets dan is deze leeg. ALs hij ook met een andere adapter niets doet dan lijkt mij het een probleem in je powerboard. Wellicht kan het ook zijn dat je logicboard kaduuk is, misschien laadt hij ook dan je accu niet meer op.

Een ander probleem dat voorkomt is dat je processor kaart naar zijn grootje is. Dat lijkt mij hier niet het geval, dan zou nl. het lampje van bijvoorbeeld capslock het nog wel moeten doen.

Mijn gok is dus het powerboard, of misschien het logicboard.

Bijdrager
    Happymac

De aansluiting voor de adapter plug zit wel erg los. Ook als ik deze heen en weer beweeg en de startknop ingedrukt houd, dan gebeurt er niets. Ook niet na loskoppelen van batterij en adapter.

Bijdrager
    gretver

Je adapterplug zit op je powerboard. Het kan heel hgoed zijn dat hij geen goed contact meer maakt. Je zou de powerbook uit elkaar kunnen halen en het powerboard maken/laten maken, of een nieuwe bestellen. Kijk hiervoor bijv. op ebay.com.

Bijdrager
    Happymac

Iemand een goed adres voor een power/soundboard voor mijn Pismo?

Bijdrager
    Happymac

Ik heb nu een nieuwe adaptor en AC/Soundcard erin gezet en nog steeds komt er geen leven uit de Pismo.

Ik sta dus open voor oplossingen om hem weer aan de praat te krijgen.

Bijdrager
    gretver

Als je hem ijn elkaar zet moet je de processorkaart goed indrukken. Dit moet harder dan je zou denken en wellinch zou durven… Gebruik een plastic pen, of iets dergelijks en druk op de hoeken van de kaart. Druk ook op het de gleuf waar het gehuegen in kan. Je moet een soort klik voelen.

Bijdrager
    Happymac

Gretver, bedankt, ik heb dit geprobeerd, processorboard opnieuw bevestigd tot het klikt maar het heeft geen baat.
    Heb je nog een suggestie?

Bijdrager
    Macclown

Als je er zelf achter wilt komen, dus niet wegbrengen ter reparatie, zul je toch mogelijke problemen moeten elimineren.

Zelf zou ik een tweedehands pismo kopen, zo rond de 500 euro, en eerst de volgeladen baterrij in je ‘oude’ powerbook stoppen om te kijken of er dan wat gebeurt. Zo niet dan kun je door wat experimenteren en onderdelen uitwisselen er wel achter komen wat er loos is. Als je het euvel gevonden hebt kun je het defecte onderdeel vervangen en één van de twee pismo’s weer verkopen. Met een beetje mazzel heeft het hele verhaal je dan niet veel gekost. Mocht je het niet de moeite waard of te duur vinden om het defecte onderdeel te vervangen kun ook je oude HD overzetten in je ‘nieuwe’ tweedehansje en je oude pismo als onderdelen bak voor scherm, toetsenbord adapter, batterij e.d erbij houden of verkopen.

succes

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.