12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac-Eddy

Leuke review van Tiger(Engelstalig)

Groet, Maccers!
    Uitgebreide tiger bespreking voor de liefhebbers(English)
    http://arstechnica.com/reviews/os/macosx-10.4.ars

Bijdrager
    beammeup

onvoorstelbaar artikel,… in een woord,… nog nooit eerder vertoond!!!

:kleenex:

Bijdrager
    Planeten Paultje
    Inactief
    Anoniem

Hee, je was me voor :D

Inderdaad een zeer interessant artikel.

– Koen.

Bijdrager
    Buzz

Het arstechnica artikel is wel heel erg op developers gericht. Maar daardoor informatief om even doorheen te bladeren (was daar al een half uur mee bezig, en heb nog grote stukken overgeslagen).

Bijdrager
    scriptman

Hij schrijft een mooi stukje over de usability van Mail, ben het er (helaas) helemaal mee eens.:(

Bijdrager
    Fat Freddys Cat

Hello kroegtijgers (… zou ’n leuke binnenkomst voor in de Apple Lounge zijn),

Op Tweakers.net wordt Tijger ook besproken: Tijger in de muil gekeken: Mac OS X 10.4 review. Conclusie is: Interessante verbeteringen, maar ‘r zijn ook ’n paar punten van kritiek:

… De nieuwe looks van Tiger worden niet direct met applaus ontvangen. Zo valt in sommige applicaties de titelbalk niet los te zien van de rest van het programma, zodat bijvoorbeeld niet duidelijk is waar precies gesleept kan worden met het programma. Ook is de verandering niet consistent doorgevoerd, waardoor sommige programma’s mét en andere zonder titelbalk lijken te verschijnen. In de kernel heeft Apple gewerkt aan het ontwikkelen van API’s die met officiële ondersteuning komen.

… Een nadeel aan Spotlight is de ‘user interface’, die op sommige punten nogal gebruiksonvriendelijk is. Zo kan het per ongeluk typen van een karakter onmiddellijk en definitief een bewaarde zoekactie veranderen, iets dat natuurlijk per definitie ingaat tegen het ‘bewaarde’ van de zoekactie.

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande punten?
    Vanachter Panthertje wens ik iedereen veel plezier met de Tijger.

Bijdrager
    Buzz

Dat van die doorgetrokken titelbalk zat die arstechnica reviewer ook al over te klagen. Ik vind het een onzinnig argument. Net als in alle andere programma’s kan je altijd met de titelbalk slepen. Daar kan dus nooit een misverstand over bestaan. Het is gewoon erg handig dat je in brushed metal windows, en deze nieuwe extra grote titelbalk programma’s meer ruimte hebt. Ik denk echt niet dat mensen zich daar zo snel in gaan vergissen. Het is ook niet iets nieuws, want met Brushed Metal was het altijd al het geval.

Aan de user interface van spotlight moet ik nogal wennen. Volgens mij is mijn computer nu al een paar uur bezig met toevoegen van metadata en indexeren, dus waarschijnlijk heb ik Spotlight gewoon nog niet in volle glorie kunnen gebruiken.

En met de ‘usability’ van Mail vind ik helemaal niks mis, en die arstechnica reviewer geloof ik ook niet. Hij vind de interface alleen lelijk, en dat is heel wat anders. Ik vind het mooi. Een kwestie van smaak. Zo vond ik die uitschuifbalk maar lelijk en onhandig. Maar daarbij vind ik het ook erg handig dat het Mail window nu door het kleurgebruik nogal opvalt tussen de andere windows. Dan kan ik in een oogopslag zien waar het gebleven is.

Bijdrager
    MacAttack
    ”Fat

Op Tweakers.net wordt Tijger ook besproken: Tijger in de muil gekeken: Mac OS X 10.4 review. Conclusie is: Interessante verbeteringen, maar ‘r zijn ook ’n paar punten van kritiek:

Aan de moderatie punten te zien doet Tiger echt wel pijn voor windows gebruikers. Elke positieve noot over Tiger krijgt de moderatie “overbodig” :D

Wel ik ben zeer positief over Tiger. Tiger is nog niet het perfecte OS mar in vergelijking met andere OSsen mogen we ons echt wel gelukkig prijzen.

CNN is anders ook wel lovend, lijkt wel een reclame folder:o

Bijdrager
    ccsmotu

Wellicht al eerder gepost, maar de uitgebreide review op AnandTech is zeker de moeite waard:

http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2404

En dat Tiger in zeer trek is kun je zien en lezen bij the Inquirer:

http://www.theinquirer.net/?article=22922

Bijdrager
    Fat Freddys Cat

En ’n vraag over Voorvertoning/ Core Image: Als ik nou ’n map met 100 gedownloade foto’s (op 1/4 tot 1/6 beeldschermgrootte) in Voorvertoning wil openen. Verschijnen die foto’s onder Tiger nú sneller op ’t scherm? Panther neemt daar nogal lang de tijd voor, is m’n ervaring…

Bijdrager
    Turver
    ”Buzz_D”

Dat van die doorgetrokken titelbalk zat die arstechnica reviewer ook al over te klagen. Ik vind het een onzinnig argument. Net als in alle andere programma’s kan je altijd met de titelbalk slepen. Daar kan dus nooit een misverstand over bestaan. Het is gewoon erg handig dat je in brushed metal windows, en deze nieuwe extra grote titelbalk programma’s meer ruimte hebt. Ik denk echt niet dat mensen zich daar zo snel in gaan vergissen. Het is ook niet iets nieuws, want met Brushed Metal was het altijd al het geval.

Hij klaagt niet over het wegvallen op zich, maar over de inconsistentie in het doorvoeren van deze wijziging. Want er zijn nog steeds applicatiewindows die wel een onderscheid tussen titelbalk + toolbar hebben, er zijn nu dus windows zonder dat onderscheid, en er is natuurlijk ook nog die metal-look.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.