5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iLarsNL

Lettertypes worden niet opgeslagen

Ik heb net een aantal lettertypes gedownload, maar als ik deze wil installeren (dubbelklik, Installeer lettertype) komen deze wel in de lettertypecatalogus, maar zodra ik deze verlaat, zijn ze opeens weer weg, en kan ik ze niet zien in applicaties, en staat er in het scherm van het lettertype (als ik er dubbel op klik, dat ie niet is geinstalleerd).

Wat is hier aan de hand? Ik heb een ander lettertype gedownload, en het probleem doet zich voor met ieder lettertype.

Bijdrager
    robert1970

Kijk eens in de map Gebruiker via de Lettertypecatalogus.
    Zelf installeer ik alle fonts gewoon in de map Computer (ook via de Lettertypecatalogus app).

Bijdrager
    iLarsNL

Ik weet niet wat er is gebeurd, maar op de een of andere manier heeft mijn Mac magisch gehoorzaamd aan mijn “smeekbeden”.

Bijdrager
    nickybbb

Moet je ze niet nog activeren op het moment dat je hem in lettertypecat zet? Zelf gebruik ik FontExplorer, 10x beter als je het mij vraagt.

Bijdrager
    robert1970

Als je de fonts sleept naar het mapje computer, kan je ze meteen gebruiken.
    Hiervoor hoeft zelfs openstaande programma’s niet opnieuw te starten (InDesign, Photoshop en Illustrator).
    Activeren is niet nodig. De Lettertypecatalogus app die standaard in de Mac zit werkt perfect.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.