15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Ron Smeets

lettertypes in photoshop probleem

Ik heb in photoshop een menukaartje gemaakt laatst voor kerst, maar het probleem is dat als ik in photoshop tekst typ, ziet dit er bar slecht uit! De letters zijn absoluut niet vloeiend maar bestaan duidelijk uit blokjes. Met als gevolg dat je niet eens onderscheid kunt maken tussen de verschillende types, het ziet er allemaal vnl. blokkerig en lelijk uit.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik heb een intel Mac met photoshop CS

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Heedless

Die blokjes noem je pixels. Photoshop is niet bedoeld voor tekst.

Je kan bij de tekstopties een aantal dingen instellen zoals Smooth of crispy. Daarmee veranderd het uiterlijk ook wat. Ook helpt het op de letters wat groter te maken.

Maar voor het beste resultaat kan je je de kaart beter importeren in illustratror en daar de tekst er overheen zetten. Dat kan je dan weer exporteren als bijv een png of je laad het .ai dat je krijgt in in photoshop en slaat het daar vandaan op als het gewenste type.

Bijdrager
    Ron Smeets

Vorig jaar heb ik regelmatig posters gemaakt met photoshop zagen de lettertypes er normaal uit. Dus het zou wel mogelijk moeten zijn.
    ???

Bijdrager
    sedikit

Omdat ik het ook altijd een gedoe vind om letters in een afbeelding te zetten, save ik eerst de afbeelding op het bureublad, en importeer deze dan in mijn cd/dvd hoezenprogramma ( discus 3.15) Zelfde hoeveelheid, of meer, aan lettertypes, plus nog een grote hoeveelheid bewerkingsmogelijkheden. Bewerken en exporteren naar bureaublad.

Bijdrager
    TonE

Met als gevolg dat je niet eens onderscheid kunt maken tussen de verschillende types

Nou, dat is toch echt niet normaal. Zelfs voor Photoshop…
    Je fonts zijn niet goed geladen of corrupt geraakt.

Bijdrager
    Ron Smeets
    ”TonE”

Nou, dat is toch echt niet normaal. Zelfs voor Photoshop…
    Je fonts zijn niet goed geladen of corrupt geraakt.

Tja misschien toch omdat het een illegale versie is of kun je deze fonts ergens vandan halen?

Bijdrager
    TonE

Als je een back up hebt van die fonts, verwijder ze dan van je systeem en installeer ze opnieuw van de back up.

Bijdrager
    ocramarco

Staat je Type tool wel op smooth? Deze is te vinden waar je font eigenschappen staan. Als deze namelijk op sharp staat dan kan het er wel erg blokkerig uit komen te zien.

En iid eigelijk is PS ook niet echt gemaakt voor dit soort dingen …

Bijdrager
    Ron Smeets
    ”ocramarco”

En iid eigelijk is PS ook niet echt gemaakt voor dit soort dingen …

Daar gaat het volgens mij niet om, ik heb in verleden prima tekst over foto kunnen zetten met welk lettertype dan ook! Het gaat erom dat de lettertypes niet zijn te onderscheiden omdat ze allemaal hetzelfde lijken blokkerig dus!

Bijdrager
    Ron Smeets
    ”TonE”

Als je een back up hebt van die fonts, verwijder ze dan van je systeem en installeer ze opnieuw van de back up.

Waar kan ik die fonts vinden?

Bijdrager
    Ron Smeets

Fonts-bestand gevonden: AdobeFnt07.lst

Dit zou het moeten zijn?
    En dit moet ik vervangen door….:?

Bijdrager
    mooirood

Wat is de resolutie van je bestand? Bij een resolutie van >150 dpi en de Type tool op ‘smooth’ zou er niets aan de hand moeten zijn.

Bijdrager
    skeetone

normaal gesproken als je documenten ontwerpt voor print maak je alleen de foto’s/illustraties in photoshop en vervolgens zet je ze in indesign om tekst erbij te plakken en de layout te tweaken…

Ik heb zelf een tijd vrijwel alles met ps gedaan, maar met indesign en met illustrator voor vector images werkt het uiteindelijk allemaal een stuk beter en nauwkeuriger.

dav.

Bijdrager
    marcz
    ”Ron

Fonts-bestand gevonden: AdobeFnt07.lst

Dit zou het moeten zijn?
    En dit moet ik vervangen door….:?

Nee, dat heeft er niets mee te maken. Als je via spotlight zoekt naar “AdobeFnt” krijg je er nog veel meer te zien. Je kunt ze rustig weggooien, het zijn fonthulpbestanden van Adobe en ze worden steeds weer opnieuw aangemaakt.
    Ze kunnen wel eens voor problemen zorgen.

En je fonts staan (o.a.) in: ~/Library/Fonts (of het Nederlands equivalent).

Marc.

Bijdrager
    Ron Smeets

Nou ik ga er ’s wat mee rommelen, bedankt voor jullie tips!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.