7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    quuqske

lettertypeprobleem Scala in Quark

Ik gebruik de originele gekochte Scala van Martin Majoor.
    Als ik de volgende regel intyp als voorbeeld:

Tout l’ monde

Dan staat het apostrof teken heel erg dicht op de letter “l”
    In Windows gebruiken we hetzelfde lettertype en daar doet ie het veel beter, eigenlijk goed

Is er iemand die weet of ik juist alleen dit teken in Quark verder kan zetten dan dat het lettertype doet?
    Het is geen optie om het met de hand te doen want het is voor een heel boekwerk!

Bijdrager
    Katinka

Ja, ik heb het al lang niet meer gedaan, maar onder functies > wijzig afspatieertabel kun je per font en lettercombinatie een nieuwe waarde ingeven. Je moet even zoeken, maar ik denk dat het zichzelf wel wijst.

Bijdrager
    Mehelteb

Klopt! en overweeg gelijk dé overstap…

Mehelteb

Bijdrager
    Katinka

Lieve heilige, elke keer als iemand met een QXP vraag komt gaan emmeren over Dé Overstap is soms wel eens vervelend en niet erg constructief. Dat weten we nu wel.
    Soms zit je voor bepaald werk of een bepaalde klant nu eenmaal vast aan het programma. En verder hebben sommige QXP -gebruikers nu eenmaal een soort haat-liefde met de app. Dat weten ze zelf ook wel.
    En helemaal zonder eigenaardig- en onhebbelijkheden zit ID nu ook weer niet… maar daar hebben we het ook niet bij elke ID vraag over.

Inactief
    Anoniem

Altijd komt “de overstap” weer terug.

Als je altijd met Quark hebt gewerkt en je bent er helemaal aan gewend, waarom zou je dan perse overstappen?
    Mijn oom werkte tot voor een jaar geleden nog met versie 4, nu met 6, en hij is met Quark zeker 2 keer zo snel als met InDesign…

Bijdrager
    macmickey2

Ja dat kan..maar met InDesign kan je zeker 2x zoveel als met QXP. Genoeg..mijn standpunt is duidelijk. On topic..de tip van Katinka is juist. Heb het zelf nog niet gehad. Heeft het niets met een fontbeheerprogramma te maken of dat je misschien een ander type lettertype geselcteerd hebt? Open font, PS, True Type (ik noem maar een dwarsstraat). Of dat je misschien de Windows versie gebruikt?

Bijdrager
    Zora la rousse

Staat er in de naam van het font MM ?

Ik hoop niet dat het een Multiple Master font is.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.