7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    iJan

Lettertypen

Wie weet hoe ik al lettertypen in Mac OS X kan verwijderen en zo ja, welke ik mag verwijderen, omdat ze verder niet door het systeem worden gebruikt. Als die dingen als Hiragino Kaku, Apple LiSung, #PilGi en zo staan mij alleen maar in de weg.

Bijdrager
    Webarcher

Het eenvoudigst gaat het door op te starten in OS 9. Vervolgens naar Library/Fonts of Systeem/Libray/Fonts te gaan en ze weg te halen.
    Maar pas op! Sommige lettertypen zijn nodig door het systeem. Weghalen van deze fonts heeft als gevolg dat OS X niet (goed) zal werken.

Jeroen

Bijdrager
    iJan

Dat lijkt me een goed plan. Maar hoe weet ik welke lettertypen door het systeem worden gebruikt?

Bijdrager
    R

…LET OP! Aangezien ik suitcase gebruik, wilde ik ook van die (vele!) rare fonts af…maar nadat ik er een aantal weggehaald heb, starte OSX niet meer op…zelfs met de herstel CD ging het niet. Uiteindelijk moest ik de systeemmap opnieuw installeren, met het gevolg dat je veel bestanden (oa de bestanden op de desktop) kwijt bent… :(

Bijdrager
    michelvdb

Diablotin is een Preference Pane waarmee je o.a. de systeem-lettertypes kan controleren.

Bijdrager
    Torz

betekent dat:Diable Botin?? Duivels telefoonboek?

Bijdrager
    michelvdb

zal je aan Stéphane Sudre moeten vragen.;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.