14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    DJM

Lettertype programma’s

Ik zou graag willen weten wat het beste programma is om lettertypes te beheren.

Ik had suitcase… vond ik niet zo best.
    Ik heb FontAgent pro 3,2… gaat best!

Maar misschien kan het nog beter….
    … ik ben benieuwd.

Groet,

Douwe

Bijdrager
    MacBeer

Fontexplorer van Linotype!

Solide, gemakkelijke interface en…… gratis!

Bijdrager
    tijn22

Ik gebruik Fontexplorer van Linotype! Is gratiez en werkt best lekker.

Bijdrager
    Katinka

N.a.v. de berichten hier besloot ik nog even te wachten met FontExplorer. Ik heb ook begrepen dat de auto-activation in ID niet echt lekker werkt.
    Moet ik uit jullie advies begrijpen dat de kinderziektes van nde eerste release er nu uit zijn dan?

Als je er geld aan uit wilt geven, dan zou ik misschien FontAgentPro kiezen.

Bijdrager
    tijn22

Ik erger me nog steeds een beetje aan de auto activation, voornamelijk omdat het rete traag is. Maar dat kan ook aan mij liggen, of aan mijn Mac natuurlijk.

Bijdrager
    marloez

Ik ben (door goede verhalen) overgestapt van FontAgentPro naar FontExplorer van Linotype….
    slechte stap was dat.

Sindsdien heb ik alleen maar problemen als ik een document open met diverse fonts erin. Fontexplorer zegt dat ik ze niet heb, terwijl ik ze net daarvoor heb geladen, en ik moet ze dan gaan vervangen in het FE venster. Prima, pokkeklus maar doe ik, maar helaas! De fonts staan daarna in mn fontlist (in bijv. illustrator) als NIET geladen, dus met zo’n blokje ervoor. Met het gevolg dat ik weer kan afsluiten om het nog eens te proberen…

Af en toe wil na een font geladen te hebben het nog wel eens helpen illustrator/ID opnieuw op te starten, maar dat is ook irritant tig keer per dag.

Kortom; mijn conlusie: blijf maar bij FAP;)

Bijdrager
    DJM

Nu is de situatie dat IK FontAgent Pro heb, maar mijn colega’s niet… nu is 3x paketjes FontExplorer stukken goedkoper, dan 3x FontAgentPro.

Zijn er meer mensen met FontExplorer problemen?

Bijdrager
    SproetS

InDesign klapt er vaak uit. Zonder Errorcode of log aan te maken.

Het leek op corrupte voorkeuren. Ook dachten we aan een foute Filerecovery bestand.
    Uiteindelijk de auto activerings extensie van FontExplorer uit gezet en probleem lijkt verholpen.

Dan maar weer alle fonts handmatig beheren, zoals vroeger…
    Goedkoper dan FAP, maar je kan dan net zo goed Lettertype catalogus van Apple gebruiken…
    Ik ken een paar DTP-ers die dat gebruiken en er zeer tevreden mee zijn.

Bijdrager
    Foucault

Persoonlijk werk ik, naar volle tevredenheid, alweer een tijd met FontExplorer.
    Hiervoor met Suitcase en dat gaf toch een hoop meer problemen. Het blijft natuurlijk wel zaak om je fonts goed op orde te hebben. Veel van de problemen uit het verleden hadden meer met corrupte fonts te maken dan met de software die ze beheerde. Alhoewel ik van Suitcase af-en-toe het gevoel kreeg dat die juist de fonts sloopte.

Anyway, ik kies dus voor FontExplorer. Toevallig kreeg ik net een mailtje van CreativeTechs in de mailbox, zij hebben toevallig net fontmanagers getest en een overzicht op hun site geplaatst:

http://www.creativetechs.com/tips/fontmanagement/

Bijdrager
    behappy

Ik ben al jaren suitcase gebruiker echt nog nooit moeite ermee gehad, hij gaf wel vaak aan dat een font beschadigt was, nu heb ik de nieuwste suitcase Fusion, en die werkt echt als een zonnetje en ik zal nooit overstappen

voor mij is ie heilig!

Bijdrager
    marloez

Suitcase…gouden tijden 8)
    Had ik ook zelden tot nooit problemen mee, ik denk dat ik die maar weer ga updaten.:)

Bijdrager
    macmickey2

En waarom is Fusion nu beter dan de standaard S(h)uitcase? Omdat ze het gecombineerd hebben met FontReserve..Dat is ook een heel fijn progje. Jarenlang bestaan naast Suitcase maar veel intinutiever en gebruikers vriendelijk (kwa auto-activation). Dus is Fusion nu een soort best of two worlds. Ik blijf zelf bij fontReserve en FontExplorer. Daarvoor heb ik in verleden teveel ellende met Shitcase gehad. Ach ja waar zijn de tijden van good-old ATM Manager gebleven? Those were the days… :sealed:

Bijdrager
    jay03

ben al 2 jaar een tevreden fontagen pro gebruiker
    (programm doet wat ik wil en loopt nooit vast)
    font herkenning werkt perfect.

/off
    goh…ik ga van verstandige gebruiker naar newbie…
    EN BEDANKT…:x

Bijdrager
    dimelot

Ik hoor (bijna) niemand over Lettertypecatalogus van Apple. :lol:

Oké ik gebruik hem ook niet, omdat ik het gewoon niet plezierig vind werken.
    Ik had eerst FontAgent Pro, werkte redelijk.
    Toen kreeg ik op de zaak Suitcase X1 (11.0) en daar ben ik toch wel erg blij mee :D
    Op mijn school hebben ze FontExploder staan en dat werkt de ene keer wel goed en de andere keer echt helemaal niet. :?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.