9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Paul Korpelshoek

lettertype Mission Impossible

Ben op zoek naar het font dat gebruikt wordt in de trailers en posters van de film Mission Impossible (III) zoals die dit voorjaar uitkwam. Iemand een idee hoe ik aan dat lettertype kan komen…?

Bijdrager
    Xigh

Ik denk dat http://www.whatthefont.com je wel het goeie antwoord kan geven. Ben zelf te lui om te zoeken.

Bijdrager
    MacBeer
    ”Xigh”

… Ben zelf te lui om te zoeken.

Ik niet.

Bijdrager
    dennie

Bijna Macbeer hij zoek de font van mission impossible 3

Ik heb zelf geen idee welke het is

Bijdrager
    Xigh

Ik denk zelf dat het dezelfde is maar dan cursief. Tenminste ik kan verder niks anders vinden. Sowieso zijn er een paar filtersdingen overheen he. Dan lijkt de letter al heel anders.

Bijdrager
    dennie

Ze zijn zeker niet het zelfde, de nieuwe font heeft afgeronde hoeken en de streep die er erdoorheenloop is weg.

Bijdrager
    Xigh

In photoshop kun je met de Stroke optie in blending options de hoeken ronder maken. De streep is nog steeds zichtbaar alleen smaller.

Owh en MacBeer, ik heb m’n luiheid ook maar even opzij gezet en gezocht (het was net meer dat ik eten moest) maar kwam dezelfde versie tegen als jij op drie sites, anderen kon ik niet vinden.

Bijdrager
    WaZoo

letters bewerken in ps? ja leuk, als het op 300 dpi voor een logo is, maar daar houdt het op

ben toch bang dat deze letters specifiek gesneden zijn voor dit logo (line-art dus) tenzij de rest van de poster ook in dit lettertype is, zo ja dan ken ik het niet, en zit al jaren op het vak:)

dus dan lijkt mij namaken de beste optie, lastig tiepen dus:(

Bijdrager
    Xigh

In Illustrator kan hetzelfde.
    Maar goed ik dacht al vanaf het begin dat het gewoon een logo was. Het is ook gewoon een opgeleukte versie van de eedere logo’s.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.