14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Nana

[Opgelost] Lettertype mails verandert weer ongevraagd

Lieve one more thingers,

Een tijdje terug worstelde ik met het lettertype van mijn mails in Mail: als ik een mailtje stuurde naar een Windowsgebruiker, zag die de mail spuuglelijk opgemaakt in Times New Roman/ handtekening in Arial. Dat heb ik op jullie aanraden redelijk opgelost met behulp van UniversalMailer en het (blijkbaar universelere) lettertype Calibri. Echter, sinds ik High Sierra heb geïnstalleerd, zie ik mijn mails weer in allerlei gedaanten terugkeren. Ik krijg ook de waarschuwing: Mail heeft de volgende plugins uitgeschakeld: UniversalMailer. Neem contact op met de makers van deze plugins om na te gaan of er versies beschikbaar zijn die compatibel zijn met Mail 11.1.

Ja, er is wel degelijk een versie compatibel, maar ik kan hem niet gebruiken. Melding: ‘UniversalMailer.pkg is afkomstig van een onbekende ontwikkelaar en kan niet worden geopend. Je beveiligingsinstellingen staan zodanig ingesteld dat je alleen programma’s mag installeren die afkomstig zijn uit de App Store en van ontwikkelaars waarvan de identiteit bekend is.’
    Als ik dit wil aanpassen, heb ik echter alleen de keuze tussen programma’s uit de App Store en programma’s uit de App Store *plus* ontwikkelaars waarvan de identiteit bekend is. Waarom is er geen optie ‘programma’s waarvan de ontwikkelaar onbekend is maar die ik wel vertrouw’? Hoe omzeilen jullie dit? Of zie ik iets over het hoofd?

Sorry, lang verhaal. Alvast bedankt voor de hulp!

Moderator
    Night

Je kan de .pkg openen door erop te klikken met de control-toets ingedrukt gehouden. Je krijgt dan een menu waarin je voor ‘Open’ kiest. Je krijgt dan weer dezelfde melding als jij hierboven aangaf, echter zou er nu de mogelijkheid onder moeten staan deze tóch te openen. Dit wordt verder onthouden dus deze actie is slechts eenmalig nodig.

Bijdrager
    Nana

Night, je bent mijn knight zo langzamerhand. Ik ga het proberen. Veel dank!

Moderator
    Night

Ho ho, eerst even kijken of het lukt, hè ;-)

Bijdrager
    Dick de Roos

Wat @night al zei:

1. Klik rechts met de muis op het programma dat je wil openen.
    2. Klik op “Open”.
    3. Klik op “Open” in het schermpje (“Dit is een programma gedownload van het internet, weet u zeker dat u het wil openen?”)

Klaar! (eenmalig per programma wat niet uit de App Store is geladen).

Bijdrager
    Nana

Opgelost. Bedankt, koene ridders!

Bijdrager
    Nana

Euh… hoe zet ik [opgelost] voor de titel van deze post?

Bijdrager
    Shmoo

Dan moet je met de cursor over je eigen avatar bewegen en dan klikken > bewerk.

Bijdrager
    koen

Hahaha!!!

Bijdrager
    Dick de Roos

Bijdrager
    Nana

Dankjewel, lieve @shmoo!

Bijdrager
    Dick de Roos
    Nana op 18 november 2017

Dankjewel, lieve @shmoo!

:cry: ?

Bijdrager
    Nana

Dick de Roos 2 uur geleden #
    Nana 3 uur geleden
    Dankjewel, lieve @shmoo!:cry: ?

Mis ik iets?

Bijdrager
    Dick de Roos

Nee, wij wel! (behalve Shmoo natuurlijk :nerd: )

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.