5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Breuf

Lettertype kwijt, hoe weer te installeren

Het volgendeprobleemis ontstaan na een herinstall van OS X:

Als ik een in iWeb gemaakte website open, krijg ik de melding dat het lettertype “Century Schoolbook” niet (meer) beschikbaar is. Ik heb dit lettertype voor de herinstall gebruikt in iWeb.

In het programma Lettertypecatalogus vind ik het lettertype “Century Schoolbook” niet terug.

Ik vind in de map “Fonts” in de map Gebruikers/GebruikersnaamLibrary/ een bestand Century Schoolbook” een “Uitvoerbaar Unix-bestand”. Als ik dit aanklik wordt er gevraagd met welk porogramma ik dit bestand wil openen. met Letertypecatalogus kan ik het niet openen.

Mijn vraag: hoe krijg ik dit lettertype weer beschikbaar op mijn Apple?

alvast bedankt

Breuf

Bijdrager
    N-Freak

Staan op de originele OSX installatie CD.

Geblokkeerd
    Breuf

Dat idee had ik ook. Kan je iets specifieker zijn. Als ik “Installeer extra lettertpes” doe, zie ik alleen vreemde talen (Armeens, Chinees e.d.)

Sleutelbeheerder
    Night

Ze staan fewoon op de cd/DVD van OSX, dus je hoeft ze niet apart te installeren met een installer

mocht je dat tóch willen (via de gewone OSX installer, zorg dan dat je alleen de lettertypes hoeft te installeren met bv. Pacifist.

Bijdrager
    N-Freak

Zoals hierboven al staat, je kunt de CD doorzoeken en de Lettertypen naar je Mac slepen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.