3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    pvdheijden

Lettertype: iPhone. A guided tour.

Heb zojuist deze film bekeken (staat ook op apple.com):

http://www.apple.com/iphone/usingiphone/guidedtour.html

Nu probeer ik de letters die je in de film ziet na te maken. Ik kan de vinger er niet op leggen, maar ze zijn niet vlak wit. Welk lettertype is dit (niet Myriad Pro SemiBold, denk ik) en hoe krijg je dat relief achtige effect? Welke stappen in PS/Illustrator?

Dank!

P.S., toch maar in Beeldbewerking, gaat om het stille beeld.

Bijdrager
    Xigh

Het ziet er als ik er snel naar kijk uit als hetzelfde lettertype als ze gebruiken voor de iPod en dergelijke, dus het zou gewoon een Myriad Pro Semibold moeten zijn. Misschien dat je er door het verloop andere dingen in ziet.
    Het relief/verloop krijg je in Illustrator door de tekst te typen zoals jij het wilt en dan rechtermuisklik op de tekst en dan selecteer je: Create outlines. Hierdoor maak je objecten van de tekst. Vervolgens klik je op de “punt” toets (hiermee selecteer je verlopen als kleur) en je zult zien dat je een horizontaal verloop krijgt in je object. Deze willen we verticaal dus selecteren we de verlooptool door op de G te klikken. Vervolgens trek je met shift ingedrukt een verticale lijn van beneden naar boven over je object.
    De kleuren van je verloop kun je instellen in het gradient optie menu (appletje – F9).

Photoshoppen kan ook, maar het is nu tien over twee en ik ben moe, dus doe het maar in Illustrator en mocht je hem in Photoshop nodig hebben dan kun je het Illustrator bestand wel importeren.

Bijdrager
    WaZoo

Het is een bewerkte (opnieuw gesneden) versie van de Myriad Pro, de Myriad Apple (wat een verassende naam hehe).
    Maar de bevel en het verloop zijn gedaan in Illustrator (redelijk ingewikkeld) of Photoshop (makkelijker), alhoewel het mij niets zou verbazen als het in Motion is gedaan (ik ken dat programma nog niet zo goed) aangezien het video is.

PM me maar voor de Apple variant:)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.