6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    timvangucht

Lettertype installeert niet

Hallo,
    Als ik een lettertype installeer lukt dit niet.
    Ik dubbelklik gewoon mijn lettertype dat ik heb en dan kies ik voor installeren.
    Dan opent hij lettertype maar installeert niets.
    Een foutmelding krijg ik niet.
    Iemand een idee hoe het komt dat dit niet lukt.
    Het is zowel bij free lettertypes als bij lettertypes van op een cd.

Groeten Tim

(en sorry mocht dit verkeerd geplaatst zijn of als dit al ergens op het forum mocht staan)

Bijdrager
    fozzy

Misschien is het geen OTF font??
    Niet elk font is zomaar meer te installeren op Leopard.

Ik heb ook een cd van Bitstream, en die deed het ook niet ‘gewoon’.

Geblokkeerd
    Anoniem

OpenType (OTF) en TrueType (TT) zou geen probleem moeten opleveren. Als je alleen een Type1 PostScript file hebt, kan het lastiger worden maar zelfs dan zijn er conversiemogelijkheden (bijv. met FontLab).

Wat ik van je begrijp, is dat je het lettertype wel ziet in FontBook, maar het vervolgens niet kunt gebruiken. Dat kan zijn omdat je lettertype niet in een van deze mappen is geplaatst:

username/library/fonts (Nederlands: *gebruikersnaam*/bibliotheek/lettertypen) of
    library/fonts (bibliotheek/lettertypen)

Gooi het in een van deze mappen en probeer het dan nog eens.

Bijdrager
    fozzy

ilja.nieuwland
    Als je alleen een Type1 PostScript file hebt, kan het lastiger worden maar zelfs dan zijn er conversiemogelijkheden (bijv. met FontLab).

Dat kan ook met TransType (pro)

Bijdrager
    MouseMighty

Of je gebruikt een Fontmanager zoals Font Explorer X (gratis). Die kan goed overweg met de diverse soorten fonts etc. Tip: dit programma zet ook je systeemfonts op slot.

Bijdrager
    timvangucht

Hallo,
    Het zijn TTF files en als ik die dan gewoon open door er op te dubbel klikken dan opent hij een klein kadertje waar ik een voorbeeld krijg en dan kies ik voor installeren en dan opent hij het scherm met alle lettertype en dan zie ik onderaan wel een laad balkje maar voor de rest gebeurd er niets
    Ik ga de laatste reactie meteen eens proberen.
    Groeten Tim

EDIT: Met Fontexplorer lukt het, bedankt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.