10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Lettertype in Pages tegelijkertijd vervangen.

Hoe kan ik in Pages een document van 50 pagina’s het lettertype tegelijkertijd vervangen.

Bijdrager
    Rickje

Lees: https://discussions.apple.com/thread/6267304?tstart=0

Ga er maar een middagje voor zitten… of export ‘m naar Word en misschien kun je het daar in 1x voor al je hoofdtekst aanpassen.

Bijdrager
    Vindplaats

Het exporteren naar Word lukt wel ,maar als ik dan het bestand opnieuw open wordt dit weer geconverteerd naar Pages. Dat schiet dus niet op.

Bijdrager
    Rickje

Zucht.

Open dat .doc bestand dan met de rechtermuisknop. “Open Als…” en dan Word selecteren.

Bijdrager
    Vindplaats

Het openen met de rechter muisknop en dan Open als ….heeft helaas niet het gewenste resultaat. Ik kan dan kiezen uit:
    Pages.app
    Archiveringshulpprogramma,app
    Smart Ziipper PRO.APP
    Teksteditor.app
    Voorvertoning.app
    App store…
    Andere..
    Ook als ik Andere kies dan kom ik in Finder waar Word dus niet staat.

Bijdrager
    jv65

Je bent er bijna….:wink:

Bijdrager
    dimelot

Misschien heeft TS geen Word? En dan komt hij ook niet in de lijst.

Maar kan je niet alles selecteren (appeltje A) en dan andere lettertype kiezen?

Bijdrager
    Vindplaats

Dat is juist; ik heb inderdaad geen Word waardoor ik dat programma ook niet kan selecteren. Als ik alles selecteer en dan het juiste lettertype selecteer om het lettertype te vervangen dan worden alle lettertypes vervangen en dat wil ik niet. Zo wil ik bijvoorbeeld alleen het lettertype Courier vervangen door Helvetica en de andere lettertypes niet.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat kan helaas niet (behalve dan handmatig), of je moet alinea- en tekenstijlen gebruikt hebben om de lettertypes te definiëren. In dat geval kun je de stijl herdefiniëren met het nieuwe lettertype en zal het overal vervangen worden — maar heb je geen stijlen gebruikt dan is het net zoveel werk om die toe te passen als het handmatig vervangen van het lettertype zal zijn.

Bijdrager
    Vindplaats

Ok, dat is jammer dat Pages hier niet in tegemoet kan komen. Bedankt voor de reactie.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.