10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Lettertype-identificatie gevraagd

Wie weet welk lettertype voor de volgende afbeelding gebruikt is?

Na geruime tijd gezocht te hebben (ja, ook met What The Font en Identifont) heb ik nog altijd niks gevonden dat ook maar redelijk in de buurt komt.

Bijdrager
    martinschenderling

Jakko,

Ik denk dat het een ’gemodificeerd’ font is en alleen voor deze tekst/logo is bedoeld en gemaakt.

Martin

Bijdrager
    robert1970

Ik ben ook bang dat het geen bestaand lettertype is.
    Ook ik heb even wat research gedaan, maar tevergeefs.

Edit: Ik heb wel iets gevonden waarvan de ‘A’ erg goed lijkt.
    Kijk hier eens, dan is het de 2e van boven.
    Je kunt het downloaden. Het zijn freeware fonts.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Eh, ja, Laurens, het is juist vanwege Dystopian Wars dat ik wil weten welk lettertype het is:) Uit de PDF’s kun je het niet halen omdat daarin alleen afbeeldingen ermee staan, niet het lettertype zelf. Maar misschien is het inderdaad wel de beste oplossing om eens een mailtje te sturen en te vragen welk lettertype ze gebruikt hebben.

Robert, bedoel je het lettertype Helena? Het lijkt er enigszins op, maar lang niet genoeg naar m’n zin …

Bijdrager
    robert1970

Jakko: Inderdaad bedoel ik dat. De ‘A’ heeft er veel van weg, zij het in spiegelbeeld, maar in Illustrator kun je letter voor letter spiegelen en dan staat ie toch weer goed, maar de rest… Het ijkt er een beetje op.
    Als je er achter bent welk lettertype het is, hoor ik dat ook graag.

Bedankt alvast.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Gevonden, met behulp van What Font is, dat het goed had aan de hand van de afbeelding bovenaan deze thread. Het lettertype is Campanile, dat nog eens gratis blijkt te zijn ook.

Bijdrager
    robert1970

Jakko,

Dank voor je terugkoppeling.
    Het font heb ik ook al gedownload;-)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik het gevonden heb (niet met hulp van Spartan Games, trouwens). Net niet is net niet goed genoeg als het om lettertypes gaat, vind ik:)

Bijdrager
    robert1970

Heel goed:smile:
    Je moet kritisch zijn en blijven. Ik was er ook niet mee akkoord gegaan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.