3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Joepmini

Lettertype – catalogus

We hebben hier een nieuwe iMac, voor het zakelijke gebruik van mijn vrouw.
    Op de oude , uit 2008, staat nog FontExplorer geĂ¯nstalleerd voor het “verzamelen” van de lettertypes.
    Als ik het goed begrijp was dit omdat anders alle lettertypes geladen werden en dit het systeem ernstig vertraagde.
    Nu vraag ik me af of dat op de nieuwe iMac ook nodig is ? Of kan ik hier gewoon alle lettertypes in de catalogus zetten.
    Dus zonder een Font programma als Fontexplorer.
    Het werk is voor 80% Illustrator en de rest inDesign. Van die programma’s weet ik niets, dat is haar vakgebied.
    Ik probeer te helpen met alle reguliere computer issues, zoals backup etc.

Wie kan mij op weg helpen ?

Bijdrager
    macmaus

Ik werk al jaren met Suitcase, een programma dat het fontbeheer (mits goed ingesteld en uitgevoerd) grotendeels overneemt.
    Of je systeem trager wordt van het installeren van alle lettertypes in je systeemmap? Dat hangt grotendeels af van de hoeveelheid fonts die je hebt.
    20 fonts zullen de zaak amper vertragen, 200 fonts zul je wel gaan merken.
    Of je nu Suitcase, Fontexplorer of een ander programma gebruikt hangt van je persoonlijke voorkeur/ervaringen af. Maar het heeft absoluut mijn voorkeur je fontbeheer zelf in de hand te houden, in plaats van alle beschikbare fonts in je systeemmap te mikken.
    Volgens mijn bescheiden mening althans.

Bijdrager
    The Jesus

Altijd een fontprogramma gebruiken. Je komt anders om in de fonts en je mac menu’s voor fonts worden 40 schermen lang.
    Ben zelf fan van Fontcase, wordt helaas niet meer ondersteund , maar werkt wel prettig.
    Is nog wel te vinden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.