10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    joshoogerwerf96

Lettertype apple.

hallo,

na het treurige nieuws wat ik vanmorgen tegen kwam:cry: had ik een fantastisch idee.
    Op school ben ik met een project bezig waarbij je zelf een speaker moet bouwen met een magneet, koperdraad en papier (ja dit kan echt). vorige week had ik door hoe het werkt en vandaag ben ik aan het design begonnen waar ik dagenlang over na heb gedacht toen kwam ik er vandaag uit als een eigen eerbetoon voor steve die mijn halve leven heeft verandert. ik ga een speaker in de vorm van het apple logo bouwen! en op de zijkant wil ik dan graag zetten: Steve Jobs 1955-2011 zoals op de apple site staat vermeld. ik de tekst kopiëren en vergroten werd alleen een beetje wazig:( na een beetje googlen kwam ik uit op het lettertype Myriad pro, even uitgeprobeerd maar het is het toch niet helemaal. weet iemand dus welk lettertype dit is?

Je zou me heel erg blij maken als je me verder kunt helpen!

Jos

Moderator
    Mac Daddy

Het is de Myriad. Niet de Pro versie.:wink:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Myriad Pro Semibold, ik gebruik het zelf ook wel eens.

Moderator
    Mac Daddy

Nee. Het is de Myriad. Lees de eerste zin.

Misschien dat de Semibold beter in de buurt komt, maar als je het goed wilt doen. Dan zal je even in de buidel moeten tasten voor Myriad.

Bijdrager
    joshoogerwerf96

Myriad Pro Semibold komt het dichts bij in de buurt voor de vetgedrukte letters
    En Myriad general voor de niet vetgedrukte letters!

Maar alsnog erg bedankt! zal een goed cijfer worden!

Bijdrager
    youp.c

google ook eens op Myriad Apple

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Myriad Apple staat ergens op je computer, als het goed is. Ik kan me alleen niet meer herinneren of je het eerst uit een pakket moet vissen of zo, maar ik weet zeker dat ik het in m’n lijst met lettertypen heb staan.

Bijdrager
    joshoogerwerf96

Youp.c heel erg bedankt! dat is hem!

Jakko Westerbeke. ja je moet hem ergens uit je mac vissen. maar ik heb m ergens op internet gevonden dus ik heb hem al!

Heel erg bedankt iedereen ik heb hem gevonden! ‘Myriad Apple’ is hetgeen wat ik zocht

Bijdrager
    robert1970

Volgens de zelfde pagina van Wikipedia is de Myriad Pro SemiBold gebruikt.
    De afbeelding staat naast de tekst. Dus toch de pro?

Bijdrager
    senseopadje

Ik kijk altijd eerst even in Lettertypencatalogus, mooi met voorbeelden en dan vergelijken en zoeken maar. Succes met je speakers!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.