3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Gans

Lettertekenpalet opent bij iedere muisklik

Ik heb in de texteditor geprobeerd wijzig->tekens invoegen te kiezen, maar dit resulteerde in een strandbal en het venster “Tekens” zonder inhoud, wat na enige tijd verdween.
    Probleem is echter dat nu bij iedere muisklik die ik doe dit venster bovenop alle andere vensters verschijnt. Opnieuw opstarten heeft geen zin. Zelfs als ik in activiteitenoverzicht CNQL1212_Buttonmanager.app en launchd.app geforceerd stop dan houdt het wel op, maar als ik de computer herstart of uitlog begint het gewoon weer.

Ondertussen kan ik dus ook geen speciale tekens invoegen… maar dat is eigenlijk minder belangrijk. Wie weet hoe ik dit proces weer in het gareel krijg? Vermoedelijk moet ik ergens een .plst of .rcrs file wissen, maar welke?

Bijdrager
    Yaris

Gooi het bestandje com.apple.CharPaletteServer.plist weg in (Gebruikersnaam)/Bibliotheek/Preferences.

Bijdrager
    Gans

Dank je, dat heeft geholpen. Nadat ik het bestand had gewist kwam het Tekens-venster nog een keer in beeld, ditmaal wel met inhoud en – nog belangrijker – de drie knoppen bovenin het venster, zodat ik het kon sluiten. Daarna niet meer gezien!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.