11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ego

Letterteken met plat streepje boven

Hallo,

hoe typ je een letterteken met een plat streepje boven??? Voorbeeld om een gemiddelde aan te duiden. Zoals het gemiddelde van x = X met plat streepje op….???????

Wie kan me helpen??

Bijdrager
    SoSuMe

Bedoel jer zoiets: Ñ[size=18:a852ea253a][/size:a852ea253a] of ñ ?
    Deze tover ik uit PopChar

Bijdrager
    MacTommy

Volgens mij zitten die karakters niet in de standaard karakter sets.
    Je kan eens zoeken op het net (Google) ) en kijken of je het tegenkomt als html-teken. Kan je het in ieder geval copy-pasten…

Maar goed, dat is natuurlijk niet ideaal.
    Als je Word gebruikt (van een bepaalde firma uit Redmond) kun je de Formula Editor gebruiken. Of Equation editor ofzo.
    Dit is een apart programmaatje wat je ergens kan downloaden (ik zal eens kijken of ik nog kan vinden waar), en wat je dan vanuit Word kan gebruiken. Dit stelt je in staat allerlei wetenschappelijke/wiskundige notaties te gebruiken.

[edit]
    Hmm, ik geloof dat die Equation Editor (zo heet ‘ie) op de cd moet staan waar Word ook op staat. En dan bij additionele installaties ofzo. Kom er zo snel niet achter of/waar ‘ie ook los te downloaden is.
    [/edit]

Bijdrager
    san

letter ¯ teken!!!

is het deze die je bedoeld?

alt-shift + komma zou het moeten doen….

Bijdrager
    Nikita

Maar dan komt niet boven de letter te staan… :?

Bijdrager
    Rianne

Bij systeemvoorkeuren>landinstellingen>invoermenu
    Daar Lettertekenpalet en Toon invoermenu in menubalk aanvinken
    Heb je ut altijd bij de hand via ’t vlaggetje in je menubalk
    mss heb je hier wat aan?

Bijdrager
    ego

geen van alle oplossingsen lukt, sorry

Heb popchar gedownload, maar zie nog steeds niet hoe jij dat doet, een streepje boven een letter toveren…

Of moet ik daarvoor registreren??? :cry:

Bijdrager
    MacTommy

Hoe is het met die Equation Editor dan (of gebruik je geen Word? Of heb je de officiële cd’s niet (meer…)?!?)

Bijdrager
    su

Het kan in ieder geval in apple works:

edit > insert equation > de letter tikken die je wilt, dan het 3e vakje vanaf links selecteren en daar staat in het 4e vakje aan de linkerzijde het streepje.

Bijdrager
    ego

geen word inderdaad, alleen pages….

En in apple works wordt er dan idd een vergelijking ingevoegd waar dat lukt, maar dit is niet geheel wat ik zoek.
    Appleworks voegt als het ware een tekening in, een tekening van de vergelijking. Je kan dat niet zomaar gebruiken in een tekst. Ik wil echt gewoon 1 karakter dat ik in een tekst kan gebruiken.

Bijdrager
    MacTommy

Tja, het is misschien een mijl op zeven, maar heb je weleens van Latex gehoord.
    Daar kunnen dit soort dingen (en oneindig veel andere) zeker mee.

[edit]
    Hier wat info voor de newbie…
    [/edit]

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.