7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    JWB

Letters Tiger: beetje wazig

Ligt het nou aan mij of zijn sommige letters in Tiger (Mail, sommige sites) een beetje wazig/rafelig?

Bijdrager
    Walkingfingers

Volgens mij zijn ze wat ‘vetter’.

Bijdrager
    mrt_r

nieuwe font aliasing > kan niet zeggen dat ik t een verbetering vind. verdana ziet er op sommige websites vreselijk uit > alsof er 3 keer hetzelfde over elkaar heen staat. Rafelig inderdaad. Misschien hangt t van je videokaart af of hij het volledig smooth maakt?

Bijdrager
    Sad

Tiger pakt automatische settings bij je scherm. In de systeemvoorkeuren bij “appearance” kan je onderaan dat automatische uitzetten en gewoon Standard- best for CRT pakken. Dat vind ik de mooiste, ook al heb ik TFT schermen.

Bijdrager
    Duke Morpheus of Atreides

Ik moet het juist op max zetten en is het niet fijn lezen op mijn Mini.

Zowel mijn oude Medion als mijn nieuwe Sony TFT hebben daar erg veel last van.

(Analoog via converter aangesloten)

Bijdrager
    Bigs

Ik vind het er over het algemeen beter uit zien, zowel op het scherm van mijn Powerbook, als mijn CRT (op de automatische stand). Tis wat minder radicaal dan de oude heb ik het idee.

Bijdrager
    Billy

Misschien een tip maar ik had ook problemen met de leesbaarheid van de lettertypes. Ik gebruik overigens ook een Mac Mini.

De verversingfrequentie van het beeldscherm stond bij mij ingesteld op 75Hz, toen ik deze verlaagde naar 70Hz was het beeld veel duidelijker.

Normaal kan die frequentie er niets aan doen met een LCD scherm, maar blijkbaar maakt het toch wel een verschil uit. Naar het schijnt is deze instelling niet beschikbaar bij een scherm van Apple zelf.

‘T is misschien het proberen waard. :wink:

Billy

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.