10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Breuf

Letters met accenten in sms gebruiken

Weet iemand hoe ik op de iPhone letters met accenten kan gebruiken gebruiken? (ëèé etc.)

Alvast bedankt.

Bijdrager
    MichMich

De betreffende letter een tijdje vast houden…

Bijdrager
    VAW

De desgewenste letter lang induwen, en je krijgt alle verschillende accenten die er op kunnen in een keuzemenu.

Geblokkeerd
    Breuf

Weer wat geleerd!

Bedankt.

Bijdrager
    bartje

Dat kost toch wel verschrikkelijk veel karakters in je sms.
    Als ik een sms typ op een willekeurige telefoon en gebruik een accent op een letter, dan zie ik vaak dat de sms teller meteen op ‘2’ staat. En dan ben ik pas bij het eerste zinnetje!

Bijdrager
    edwinnaar

Als ik een sms typ op een willekeurige telefoon en gebruik een accent op een letter, dan zie ik vaak dat de sms teller meteen op ‘2’ staat. En dan ben ik pas bij het eerste zinnetje!

Volgens mij komt het omdat er dan tekens worden gebruikt die niet standaard UTF-8 zijn. Dan wordt er volgens mij een soort HTML implementatie gegeven aan het hele bericht. Dus met alle HTML tags als
    [code:1:672a0040e8]
    <HTML>
    <HEAD></HEAD>
    <BODY>Dit is het EURO teken: &euro;</BODY>
    </HTML>
    [/code:1:672a0040e8]

Maar zeker weten doe ik het niet. Eeuwen geleden zag ik ruwe datastream van een dergelijke SMS voorbij komen. Dat leek ineens verrassend veel op HTML. Met alle tags en codes voor de vreemde tekens ben je dan natuurlijk ineens veel SMS-characters kwijt.

Wat ik trouwens een beetje vreemd vind, en misschien ook wel off-topic, is de beperking in lengte van SMS-berichten. SMS-jes zijn relatief duur terwijl ze weinig bandbreedte verbruiken. Gezien de hoeveelheid data zou het een fractie van een telefoon gesprek moeten zijn.
    En met al die internet functionaliteiten zou je denken dat simpele dataoverdacht toch makkelijker via een soort SMTP of POP protocol moet kunnen, en dan bij de ontvanger gewoon in de SMS-box gepusht worden…

Ach… wie ben ik om tegen de oppermachtige telefoon-jongens in te gaan… *zucht* :sealed:

Geblokkeerd
    Anoniem

/me is met Ed…

Accent-karakters zitten volgens mij niet in de standaard karakterset en dus moet er plots over worden geschakeld naar rich text SMS… Ik wist niet eens dat dat bestond:D

Bijdrager
    Dickie

Wat ik trouwens een beetje vreemd vind, en misschien ook wel off-topic, is de beperking in lengte van SMS-berichten. SMS-jes zijn relatief duur terwijl ze weinig bandbreedte verbruiken. Gezien de hoeveelheid data zou het een fractie van een telefoon gesprek moeten zijn.
    En met al die internet functionaliteiten zou je denken dat simpele dataoverdacht toch makkelijker via een soort SMTP of POP protocol moet kunnen, en dan bij de ontvanger gewoon in de SMS-box gepusht worden…

Scherp opgemerkt..SMS is ook belachelijk duur voor de hoeveelheid data die het kost. Overigens worden vanuit de Gateways die bijv berichten versturen die niet tussen ‘2 bekenden’ gaat ook gewoon aangeboden bij operators via http of smtp. De scripting van een SMS bericht is ook gewoon HTML met een aantal parameters. Allemaal niet zo gek ingewikkeld…
    Als je op op het web zoekt kun je vast wel voorbeeld-posts van SMS vinden hoor.

Vergis je overigens niet in het aantal mensen dat nog met oude toestellen werkt, hun settings voor internet niet goed heeft staan, of die simpelweg een prepaidkaart hebben en daarom alles disablen..

Moderator
    Rivanov

Thanks voor de tip! Vroeg me ook af hoe je die speciale tekens kreeg..

Bijdrager
    tjetta

Zijn mensen tegenwoordig echt te lui om even een simpele opdracht in Google in te typen?

Google: accent iphone: derde hit: http://www.mactips.org/archives/2008/04/26/typing-accents-on-the-iphone-and-ipod-touch/

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.