8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MDF

Letters met accenten é è à lukt niet in tekst, wél in de onderwerpregel

Ik werk op een Mac Pro 10.9.5 en met de Mail van Apple (7.3)

Ik kan in mail geen letters met accenten meer typen.
    Wou een topic hierover maken, maar ik constateer dat ik hier in een nieuw topic een tekst ingeef, in deze tekst ik ook geen accenten kan typen.

Dat lukt wel in de onderwerpregel ???

Iemand een idee?

Bijdrager
    Shmoo

Log eens uit en weer in..

Bijdrager
    MDF

Uitloggen en restarten helpt niet, is al enkele dagen zo…

Bijdrager
    Buzz

Welke methode gebruik je? “Alt-e, e” of “e-ingedrukt houden, 1”? Of werken ze allebei niet? Waarop staat je toetsenbord ingesteld in de systeemvoorkeuren?

Bijdrager
    Shmoo

Heb je toevallig een paar dagen geleden een Safari Extensie geactiveerd?

Bijdrager
    MDF

Mijn toetsenbord staat ingesteld op Frans in de voorkeuren.
    Heb een azerty-toetsenbord en daar staan de letters é é a (standaard met een accent als toets). Om franstalige teksten te typen is dit een must.

Als het toetsenbord verkeerd staat ingesteld (andere taal) geloof ik best dat er een probleem is met sommige tekens.
    Maar wat me NIET logisch lijkt is dat binnen hetzelfde programma zoals mail je in de onderwerpregel wel normaal de tekst kan ingeven MET accenten, terwijl in de berichtentekst de accenten genegeerd worden.

Dit zowel bij mail, maar ook op deze website bij Onemorething.nl waar ik in een topic in het onderwerp gewoon tekens met accenten kan typen, maar in het berichtenvenster zijn de accenten dan weer niet zichtbaar.

Bizar…:)

Bijdrager
    Buzz

Ja, het is dan duidelijk een vreemde bug. De twee typen invoervelden (enkele regel vs. meerdere regels) zijn waarschijnlijk in beide programma’s (Mail en Safari) met dezelfde twee verschillende APIs geïmplementeerd, en die met meerdere regels toont dus in jouw geval een bug.

Bijdrager
    lenyonemorething

e lang ingedrukt houden en dan kiezen voor bijvoorbeeld dubbele punt: ë (dus ingedrukt houden en dan tijdens het indrukken kiezen voor de 2) Bij mij werkt dat ook bij yosimite

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.