5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Caapys

Letteromtrek Illustrator

Hallo,

Voor een bedrijf heb ik een logo ontworpen, de letters omgezet naar letteromtrek dus voor Vector, hoe kan ik deze nu terug zetten? ik heb een typfout gemaakt en dat moet ik herstellen heb hem al opgeslagen en geopend opnieuw in Illustrator, alleen kan ik de letter nu niet aanpassen, hoe moet ik dat doen?

Kon niks vinden op het internet om de letteromtrek terug te zetten of te wijzigen, graag jullie hulp mijn Illustrator is in het Nederlands.

Bijdrager
    bjorngra

Terug kun je niet. Je moet altijd een LTC lettercontour versie opslaan en een TXT versie houden voor eventuele aanpassingen.

Bijdrager
    Chorro

Is inderdaad niet mogelijk. Tekst is tekst in Illustrator, dus er hangen kenmerken aan vast als corps, interlinie, font e.d.
    Om die reden zal het openen van het bestand op een computer waarop dat font niet geinstalleerd is fout gaan. Door er outlines van te maken, gooi je al die informatie weg en ziet Illustrator het als een kader met eventuele vulling. Het verschil tussen een tekening die gemaakt is met bijvoorbeeld de pentool en zo’n stuk tekst is er voor Illustrator dan niet meer.

Zit niets anders op dan het opnieuw te typen, met hetzelfde font en daarna zoals bjorngra al zegt opslaan in twee versies. Een hele kleine kans, is om het te exporteren als PDF en dan vervolgens met pitstop de tekst aan te passen. Maar ik verwacht dat ook pitstop geen teksten aan kan passen zodra het geen tekst meer is, naast het feit dat niet iedereen pitstop heeft.

Bijdrager
    Domtoren

Wat ik meestal doe is de tekst kopieren en ergens buiten de artboard of op een verborgen laag neerzetten. Dan kun je altijd teruggrijpen op tekst en hoef je niet twee versies van het bestand op te slaan.

Bijdrager
    Chorro

@Domtoren: Op dat gebied is er inderdaad geen goede of slechte manier, het is maar net wat je fijn vindt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.