5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    overstapper

[opgelost] Lettergrootte Thunderbird (oa onderwerpregels) vergroten?

Zijn hier mensen die Thunderbird gebruiken? Na het overzetten naar een nieuwe Air zijn de letters onleesbaar klein geworden. De letters vergroten in de berichtvakken lukt me wel, maar in alle andere vakken/kolommen niet. Dat is vooral erg vervelend in het vak met de onderwerpregels.

Op ondersteuningspagina’s van Mozzilla/Thunderbird wordt verwezen naar een add-on (Theme Font & Size Changer) maar die is bijkbaar verouderd en kan ik daardoor niet installeren.

Wie heeft de oplossing?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door overstapper.
    Moderator
    Night

Kennelijk houdt TB nog de display-instellingen van de vorige MBA vast. Wellicht dat je dat ergens apart kan instellen (ik gebruik zelf geen TB) en anders moet je kijken of de de app voorkeuren kan verwijderen, zodat TB opnieuw gaat kijken wat je schermresolutie is.

Misschien helpt het zelfs al als je handmatig de schermresolutie aanpast in de systeemvoorkeuren en dan weer terugzet naar de maximale waarden zoals die nu staan.

Bijdrager
    Ome Kor

Ik zou proberen om het Thema opnieuw te installeren. Extra -> Ad-ons -> Thema’s

Bijdrager
    overstapper

Bedankt voor het meedenken.
    Het is me uiteindelijk gelukt, dankzij de tips op deze site: https://support.mozilla.org/en-US/questions/1269361
    Ik denk dat dit is wat Night ook bedoelde met handmatig de schermresolutie aanpassen.

Voor mensen die met hetzelfde euvel kampen, of voor mezelf als ik dit wiel in de toekomst nog eens uit moet vinden, kopieer ik hier even de gevolgde stappen.

On a Mac, Preferences/Advanced/General/Config. editor, or <b>click the 3-bar icon at upper right, Options/Options/Advanced/General/Config. editor.</b>

For Windows, open Tools/Options/Advanced/General/Config. editor, or click the 3-bar icon at the upper right, Options/Options/Advanced/General/Config. editor, <b>right-click the preference layout.css.devPixelsPerPx, Modify, and enter a value of 1.20 or 1.25 or 1.5 or 2.0…</b>

Overigens heb ik de waarde zelfs op 3 gezet, voor ik het fijn leesbaar vond.

Moderator
    Night

Mooi, blij om te horen dat het gelukt is. Dat was inderdaad wat ik bedoelde met ‘apart in de app instellen’ 👍

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.