4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dmeijer

Lettergroote Word

Hallo,

Vraag over Word (Office OS X). Ik maak veel mee dat de lettergroote spontaan verandert in Word. Dan zit te te tikken in bv. Times 14 en opeens maakt Word daar 12 van. Ik weet wel dat Word soms raar doet… maar weet iemand dit aan te pakken?

Groet,
    David

Bijdrager
    mvdenberg

Soms heb ik dit ook wel eens: met name in documenten die ik dan samenstel uit meerdere documenten.
    Voorbeeld: ik begin met een leeg WORD document met lettertype Arial en lettergrootte 11.
    Zodra ik iets plak uit een ander document met een ander lettertype/grootte, en ik beweeg de cursor met de pijltjestoetsen dan heb ik dit ook.
    Wat voor mij dan werkt is: alles selecteren en dan het gewenste lettertype/grootte selecteren.

Bijdrager
    Ridder

Het zou aan de alineastijlen kunnen liggen. Word heeft nogal eens de neiging om geplakte tekst e.d. spontaan om te zetten naar wat je hebt gedefinieerd als ‘Normal’. Het is te verhelpen door je ‘Normal’ stijl te definiĆ«ren zoals je hem wilt hebben.

Bijdrager
    RDNZL

@Ridder: klopt, die ervaring heb ik ook, je begint te typen in stylesheet ‘standard’ en ineens, na wat knip- en plakwerk (zelfs met platte tekst), is die stylesheet door Word veranderd.

Een andere remedie: de gehele tekst selecteren en opnieuw het juiste stylesheet kiezen (met het risico eventuele opmaak te verliezen – in Word is het dan ook beter de tekst als allerlaatste te formatten…).

Tip: ik gebruik Nisus Writer Express – verrukkelijk.

Leest en schrijft .rtf-files en dat kan Word ook lezen – andersom: .rtf-formaat schrijven in Word en Nisus Writer Express leest het.

Maar goed, tekstverwerken in Apple (‘wat is de beste tekstverwerker’), dat is in dit forum een onderwerp van oneindige lengte…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.