12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Blieper

Letterfont nu ook in Photoshop afstemmen

In de nieuwe release van Photoshop zit nu ook een functie om een lettertype te achterhalen, waarschijnlijk wel alleen uit de Typekit.

Plaatje openen de tekst die je wil afstemmen selecteren met de selectietool en dan in het menu ‘Tekst’ kiezen voor ‘Lettertype afstemmen’

Op zich wel mooi dat ze het erin hebben gedaan;)

Bijdrager
    Furbz

Heel Nice! Ik heb alleen de update nog niet. Jij wel al?

Bijdrager
    Blieper

Ja, vanmorgen, de UI is ook verfraaid, is niet meer zo druk, grotere letters (op verzoek) van de users. Is wel fijn

Bijdrager
    Pivni Pes

Oke, dat is best vet(y)
    Dat zullen we maar eens van de week gaan testen.

Sleutelbeheerder
    Night

Heel leuk. Maar is dit echt een Photoshop functionaliteit? Ik bedoel: Photoshop is een beeldbewerkingsprogramma. Dit soort functionaliteit zou ik eerder verwachten een een fontprogramma, als Suitcase of FontExplorerX.

Bijdrager
    Blieper

@Night, ja waarom niet, het gaat tenslotte toch om pixels die je af wilt tasten. Voor 99,9% moest je eerst ook in Photoshop je beeld goed krijgen om het via What The Font weer te laten herkennen.

Maar zoals ik al zei, hij haalt de fonts alléén uit TypeKit van Adobe en je actieve systeemfonts.

Ik gebruik het wekelijks en vind het juist super dat het rechtstreeks vanuit Photoshop kan. Zal zo nu en dan toch naar een andere fontherkenningsprogram ma(site) moeten, maar alles wat in één programma kan vind ik alleen maar TOP;-)

Bijdrager
    macmaus

In de nieuwe Suitcase zit ook een soortgelijke functie: als je een font selecteert, kun je met QuickMatch een vergelijkbaar font (uit je eigen database) zoeken. Maar dat haalt het natuurlijk niet bij een WhatTheFont-functionaliteit in Photoshop.

Sleutelbeheerder
    Night

@Blieper: Helemaal mee eens. Maar daarom zou ik zulke functionaliteit juist een in fontprog verwachten i.p.v. in een beeldbewerkingsprog. En als Adobe in al zijn wijsheid besloten heeft dit aan Photoshop toe te voegen geeft alleen maar nóg duidelijker te kennen dat de leiders op de fontmarkt hier duidelijk een steek hebben laten vallen.

Bijdrager
    Furbz

@blieper: gebruik jij de Engelse/Amerikaanse interface?
    Ik heb de NL, zojuist gecheckt voor updates in de CC app, maar geen updates.
    Ze zullen wel iets vertraagd zijn door de vertaling?!

@Night
    : Ik denk dat veel mensen hun design doen in Photoshop en het gemakkelijk kunnen
    afstellen van fonts lijkt me een toegevoegde waarde als je niet uit een applicatie hoeft om iets
    als font search te doen.

Overigens.. Die nieuwe andere functies zijn ook echt te gek hoor!
    Die liquify is absurd!

Bijdrager
    Blieper

NL versie, even afmelden op je cloudmanagment en weer inloggen… Helpt vaak al

Bijdrager
    Furbz

Held. Done!

Bijdrager
    Blieper

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.