8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    antje

Letter kwaliteit…. (niet al te best)

Hoi,

Ik loop eigenlijk al heel lang met een ” probleem” in final cut pro EN Final cut Studio 2…..
    En echt een oplossing lijk ik niet te vinden….

Namelijk: als ik ondertiteling of teksjes maak (in Final cut Studio) vind het de kwaliteit daarvan niet al te best…. Het lijkt of de Pixels niet helemaal juist zijn…. De letters zijn vaak toch wat ” wazig” of niet geheel scherp.

Als je teksjes op tv ziet (bijv in het Journaal, als de naam van de ge-interviewde er onder komt te staan) is het zo scherp en helder als het maar kan, ik begrijp dus ook niet waarom het mij niet lukt!

Heb wel es gehoord dat FCP niet beroemd is om zijn letter-kwaliteit, maar dat lijkt me toch raar!
    Iemand een tip?????
    Zou super zijn!

Alvast bedankt!
    Antje

Bijdrager
    huinkroese

Heb je het project al eens helemaal in DV uitgerendert? Dan in QuickTime openen en kiezen bji filmopties voor hoogste kwaliteit.
    Of even uitrenderen in Animation, dat doet voor typografie ook vaak wonderen… ik weet niet waar het project voor bedoeld is, maar misschien moet je ‘m ook een keer terugspelen naar een DV-tape en gewoon op TV bekijken.
    FCP kan prima overweg met typografie, maar de preview ervan is ronduit beroerd.
    Als je even aangeeft waar de video voor is bedoeld (medium) kan men je hier verder mee helpen…

Bijdrager
    antje

He!

Dank voor je reactie!
    eeeh, wat bedoel je precies met ” uit-renderen’ ???

Ik render mijn filmpje altijd gewoon met commando apple R
    Moet er meer gebeuren denk je??

en die settings in QuickTime, je bedoelt als je de film exporteert naar QT movie?

Film is bedrijfsfilmpje, dus gewoon voor de kantine enzo!!!!

Anje

Bijdrager

Das een bekend ‘probleempje’
    je moet je canvas/vieuwer op 100 % hebben staan, als die ook maar op 99 of 101 % staan
    krijg je hele vage tekst te zien.

Dus gewoon je canvas op 100% zetten!!

Is dus niets aan de hand met de kwaliteit van de tekst zelf, haarscherp, maar niet als je het niet op volledige kwaliteit ziet!

( met exporteren komt het overigens altijd goed, het gaat echt even over de preview in FCP )

Bijdrager
    antje

Ok! Nou, dan moet ik er maar op vertrouwen!

Dank voor de support beide!

Antje

Bijdrager
    1234

Ja inderdaad, kwaliteit in preview is altijd ruk, maar na export prima in orde!

Bijdrager
    antje

Ja, het is inderdaad tamelijk Ruk! (preview)
    Gelukkig valt het inderdaad best wel mee bij de Export!.

Waar deed ik toch al die tijd moeilijk over?
    ( tja, vrouw he)

Antje

Bijdrager
    1234

:::ff Offtopic:::

Ik zag een tijdje gel;eden een documantaire over editors in hollywood in de beginjaren van de filmindustrie en toen waren editors voornamelijk vrouwen.

Een van hen is de goeroe van de manier waarop het hele monteerwerk zich heeft ontwikkeld en zoals wij dat vandaag kennen. (weet haar naam niet, docu was drie maanden geleden op Vara)

Maargoed, geeft niets, je constateerd dat iets niet is zoals je het hebben wilt dus stel je de vraag,
    prima toch!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.