17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Hansi2124

Let op: Spam. Zogenaamde mail van Apple

Ter info:

Ik kreeg deze mail vandaag, zogenaamd van Apple. Niet dus, bekijk maar het rare mailadres. Bovendien verschijnt er een vreemd www als je met je cursor boven “Account valideren” hangt. En er mist een punt achter de eerste en tweede alinea.

Weggooien dus!

Moderator
    Night

Bedankt voor het melden, maar dit soort mails zijn al ruim een jaar in omloop.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik weet het Night, maar aangezien er nog steeds mensen zijn die hier in trappen, kan je het beste even laten zien dat het nog steeds verstuurd wordt.;-)

Bijdrager
    Marcel

Hele goede melding, ik heb zoiets nog nooit gehad maar ben door dit bericht toch alerter geworden

Bijdrager
    JJmac

Kreeg gisteren een van Adobe, vertrouwde ik ook niet.

Bijdrager
    Karlosax

Dit gaat verder dan Spam.

Dit is Phishing naar privé gegevens.

Let op!

Bijdrager
    /dev/enschede

’t is sowieso verstandig om verzoeken via mail te negeren. Alleen reageren als je een mail verwacht.

Bijdrager
    koen

Goeie tip!

Bijdrager
    JohnH

En nog steeds knullig taalgebruik.

Bijdrager
    Shmoo

En je kunt dit soort mailtjes forwarden naar spam@icloud.com dan komen ze de volgende keer in je spamfolder terecht.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat heeft iCloud met email vanuit een .nl domein te maken?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Altijd het emailadres van de afzender controleren. Dat zegt al genoeg. Mijn Gmail en Me.com mailboxen hebben weinig last van spam, maar bij Telenet is het een echte pest.

Bijdrager
    Ome Kor

Volgens mij kan het geen kwaad om die mailtjes ook naar Apple te sturen, dan kunnen ze misschien met de desbetreffende autoriteiten het domein uit de lucht halen waar die phishing mail naar linkt.

Moderator
    Night

@mac-hammer-fan:

Ik gebruik SpamSieve daarvoor (of liever: daartegen).

Bijdrager
    Karlosax

Zo’n progje als SpamSieve zou eigenlijk in het mailprogramma ingebakken moeten zijn.

En Phishing zou aan de kant van de provider bestreden moeten worden is mijn idee.

Moderator
    Night

Apple heeft daar met het zelflerende junkmail filter aardig zijn best voor gedaan. Het kan natuurlijk altijd beter.

Voor wat betreft de opmerking over phishing mails: bij de meeste providers kan je zelf instellen of je een server-side spamfilter wil instellen. Hierin worden al 99,9%  van dit soort dingen uitgefilterd. Maar spam- en phishingsmail-verstuurders worden ook steeds creatiever in het bedenken van trucjes om hun troep als ‘normale’ mail te laten worden gezien.

Bijdrager
    Shmoo

Spam werkt bij Outlook het allerbeste, zelfs iets te goed in mijn ervaring. Als je twee of drie mailtjes van iemand snel achter elkaar krijgt vliegen ze ook al in de spam, totdat je ze eruit haalt en aangeeft dat het geen spam is.

Daarna is Gmail nog altijd koning en daarna komt Apple met gun nog steeds prima/perfecte spamfilter.

De rest is alles een puinhoop en zo goed als niets waard. Ziggo heeft helemaal geen spamfilter daar komt alles keihard in je inbox totdat je zelf regels gaat instellen. Succes.

Spamfilters op .nl domeinen van je webhost zijn ook peperkoek en niets waard. Eenvoudig Open Source software geïnstalleerd wat vooral gratis is. Verder zit daar amper logica achter. Maar goed als je nog steeds serieus mail gebruikt in 2018 voor je bedrijf dan heb je bij dat soort clowns niets te zoeken, dan hoor je al lang (dik twee jaar) je account bij Outlook of Gmail te stallen. Als je als bedrijf nog aan het klooien bent met je mail dan neem ik je soweiso al niet serieus qua bedrijfsvoering. Er is niets lelijkerds dan onhandig zijn met mailen. Dat is lelijker dan dikke mensen die drie snacks bestellen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.