15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    yasser

Leren coden

Hallo iedereen
    Snel vraagje, kan iemand mij een goede site/app/ video’s etc (liefst gratis:) ) aanbevelen om swift en xcode te leren

Alvast bedankt

Bijdrager
    koen

https://developer.apple.com

https://hackingwithswift.com

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  koen.

Bijdrager
    TheBigZ
    Anoniem

Staan er geen cursussen in Appels eigen iUniversity app?

Het boek swift van Apple kan je overigens gratis downloaden in iBooks. Daar heb je al een heleboel aan.

Bijdrager
    koen

Die Stanford cursus is alweer twee jaar oud en niet meer bijgewerkt voor iOS 12.

Bijdrager
    TheBigZ

@koen: Zoveel is er niet aan Xcode en de taal Swift veranderd sinds iOS 11.

Als je de moeite doet om de cursus van Paul Hegarty helemaal te volgen (best een kluif), leer je een heleboel over iOS programmeren.

When is the new 2019 CS193P Stanford course expected to hit iTunes U?

I asked Paul Hegarty this exact question in person, as I live near the Stanford campus and am attending the lectures out of curiosity and for fun. The current term is not being filmed, and he doesn’t know when the next iteration of the course will be on iTunes U. He also mentioned that iOS 11 SDK had more changes to cover than iOS 12, so the most recent CS 193P available online will still be evergreen and the intent of the course is to serve as an introduction anyway.

Bijdrager
    TheBigZ

Lolsmurf op 18 juni 2019 om 21:03

Het boek swift van Apple kan je overigens gratis downloaden in iBooks. Daar heb je al een heleboel aan.

Inderdaad.

https://swift.org/documentation/

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>TheBigZ op 18 juni 2019 om 21:18</p>
    @koen: Zoveel is er niet aan Xcode en de taal Swift veranderd sinds iOS 11.

Uhhh, heb je de WWDC gezien vorige week? SwiftUI is de toekomst dus waarom zou je daar niet meteen mee beginnen?  Vandaar mijn suggestie voor Hacking with Swift. Boordevol gratis informatie en videos voor beginners en gevorderden, en actueel. Alleen voor zijn boeken moet je betalen.

Bijdrager
    TheBigZ

koen op 18 juni 2019 om 21:43

Uhhh, heb je de WWDC gezien vorige week? SwiftUI is de toekomst dus waarom zou je daar niet meteen mee beginnen?

Daar zou ik inderdaad iemand die Xcode en Swift wil leren, NIET mee laten beginnen! 😀

Begin gewoon eerst met de Basics. Dan komt de rest vanzelf daarna.

Bijdrager
    TheBigZ

koen op 18 juni 2019 om 21:43

Vandaar mijn suggestie voor Hacking with Swift. Boordevol gratis informatie en videos voor beginners en gevorderden, en actueel. Alleen voor zijn boeken moet je betalen.

Ik heb overigens nergens beweerd dat jouw suggesties niet nuttig zijn. Er zijn meerdere manieren om iOS programmeren te leren. De TS heeft keuzes.  😀

Bijdrager
    koen

👍

Bijdrager
    yasser

Bedankt allemaal !

Bijdrager
    Shmoo

Laat ook weten over een tijdje hoe het gaat. 🙂

Anoniem

Morgen?

Bijdrager
    e.abrahamse

Ik ga ervan uit dat je als leek aan dit project begint?

Wanneer je een recente iPad tot je beschikking hebt, kun je ook eerst beginnen met Playgrounds. Die leren je de logica achter de code die je schrijft. Als je alle basis- en gevorderde opdrachten met goed gevolg doorlopen hebt is het tijd om Xcode 11 te installeren. Daarin kun je met echte Swift 5 code je eigen Playgrounds bouwen en uitbreiden met gebruikersinteractie. In Xcode 11 kun je naar hartelust kennis maken met het ontwerpen van gebruikersschermen die de app voor gebruikers interessant maken. Oefening baart kunst. Recente voorbeelden vind je in de WWDC app of op developer.apple.com/wwdc. Wanneer je het gevoel hebt dat je een relevante app kunt bouwen die goed functioneert, is de tijd rijp om je eerste SingleView app te bouwen. Teken op een A4-tje de app die je voor ogen hebt en begin deze in Xcode 11 na te bouwen.

Wat hier boven staat klinkt allemaal vertragend, maar zoals met veel dingen die je begint is een goede voorbereiding het halve werk. Als je ‘echte’ apps gaat bouwen heb je heel veel voordeel van deze opgedane ervaring. Daarnaast scheelt het later enorm veel frustratie bij het echt werkzaam maken van je apps. Ik wens je heel veel groeiende wijsheid, plezier en succes toe!

Nog een aardige link: https://www.youtube.com/watch?v=ALSe4P89nEc

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  e.abrahamse.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.