8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Leopard vanaf externe HD mounten

Beste mensen ik probeer dus de leopard installatie dvd (dmg file) te mounten vanaf mijn externe Hd, en ik moet dus de dmg file herstellen naar mijn externe hd (partitie)terugzetten.

Maar elke keer waneer ik op zet terug klik krijg ik dit te zien.

Is er iemand die mijn probleem begrijpt ?

En er ook misschien een oplossing voor heeft?

Ik wil een clean install doen maar mijn superdrive is stuk, en ik heb niemand anders met een mac in mijn omgeving.
    Is het misschien ook mogelijk om vanaf mijn pc dvd-speler de installatie dvd te lezen ?

Bijdrager
    AppleNANdO

Beste mensen ik probeer dus de leopard installatie dvd (dmg file) te mounten vanaf mijn externe Hd, en ik moet dus de dmg file herstellen naar mijn externe hd (partitie)terugzetten.

Het is mij nog een beetje onduidelijk.:?

Maar elke keer waneer ik op zet terug klik krijg ik dit te zien.

Link of Image werk niet.

Bijdrager
    Sumar

Ik wil een clean install doen maar mijn superdrive is stuk, en ik heb niemand anders met een mac in mijn omgeving.
    Is het misschien ook mogelijk om vanaf mijn pc dvd-speler de installatie dvd te lezen ?

Volgens mij kan dat niet. Je zou je dvd driver er even uit kunnen halen en via zoiets als de Recom Data Traveller RC-DT-2535 Multifunctional Data External Adapter als externe drive gebruiken. Wat je eerder wou doen (installeren vanuit een DMG) gaat ook niet werken.

Bijdrager
    sypie

Nee je moet de INHOUD van een DMG op een externe schijf zetten, niet de DMG zelf.

Bijdrager
    bluepower
    Bijdrager
    mac-addict

Beste forum bezoekers,

Ik heb begrepen dat ik mijn vraag niet goed heb geformuleerd.
    Ik zal mijn probleem nogmaals uitleggen want ik kom er echt niet meer uit.
    Ik ben in het bezit van een macbook 1e generatie, 1 gig geheugen en een kapotte superdrive. Vier maanden geleden toen mijn superdrive nog niet defect was heb ik mijn macbook een update gegeven via de Leopard update dvd (originele dvd).

Nu wil ik na wat problemen te hebben gehad met mijn macbook een archive en install uitvoeren. Omdat mijn superdrive het niet doet ,wilde ik dit doen via een clone van de originele dvd (een dmg bestand) Ik heb de stappen gevolgd van deze website: http://www.liveslick.com/2007/12/28/install-leopard-with-an-external-hard-drive/

• Ik heb in het schijfhulp programma de dmg gemount daarna heb ik als bron de dmg file aangewezen (die staat opgeslagen op de hd van mijn macbook) .
    • Vervolgens heb ik als doel mijn externe hd opgegeven (een partitie van mijn hd. (structuur:windows nt bestandsysteem) )
    • Daarna heb ik het vinkje aangekruist wissen vervolgens heb de optie terugzetten gekozen, daarna moest ik mijn wachtwoord invoeren.
    • Dus ik denk alles gaat volgens plan en vervolgens krijg ik deze foutmelding: http://img171.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1fk1.png

Wat kan hier het probleem zijn ?
    Er staat recource in gebruik, maar dat lijkt mij logisch dat hij in gebruik is omdat ik hem net heb gemount (d.m.v. dubbel te klikken op de dmg file) Dus ik vraag me af wat ik verkeerd doe?

( Eerst dacht ik mischien ligt het aan mijn hd omdat hij windows nt- structuur heeft maar hij heeft het niet over mijn hd maar over de recource) En stel dat het wel aan mijn partitie ligt, hoe kan ik dan de partitie formateren in mac os structuur zonder dat ik alle partitie’s moet formateren? Want dat is mij namelijk ook niet gelukt, als ik dat wil moet ik heel mijn schijf wissen en dat kan niet want timemachine gebruikt mijn andere partitie.

Na vele pogingen heb ik met moeite iemand kunnen vinden met een mac en heb ik via target mode een archive en install proberen uit te voeren. Alles liep perfect ik had mijn macbook aangesloten via firewire op de andere macbook en toen heb ik mijn macbook laten herstaren met de dvd in de andere macbook. (dit was overigens een dvd van leopard die iemand bij de macbook had mee gekregen dus niet de update dvd, het gaat hier dus om een andere dvd die ik gebruik in het bovenstaande probleem) Daarna kreeg ik de keuze om een taal te kiezen.
    Toen ik voor nederlands had gekozen kreeg ik de volgende melding: Op deze computer kan Leopard niet worden geïnstalleerd.
    Mijn vraag is : WAAROM NIET ?!

Kan iemand mij aub vertellen wat ik verkeerd doe want ik wordt er wel een beetje gek van.

Graag advies, ik hoop dat mijn probleem nu wel duidelijk is geformuleerd.

Bijdrager
    1984
    ”sypie”

Nee je moet de INHOUD van een DMG op een externe schijf zetten, niet de DMG zelf.

Bijdrager
    mac-addict

wat moet ik dan bij schijfkopie als bron opgeven?

Want als het goed is ga ik wel te werk volgens de aangegeven stappen op de website.

5. In the “Source” field, select the image file (such as leopard.dmg) from wherever it is on your hard drive

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.