14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    eldece

Leopard update naar Lion

Ik draai nog altijd op Leopard. Nu dacht ik toch te updaten naar Lion.
    Maar hier is blijkbaar geen eenvoudige weg voor.

Normaal download je lion uit de appstore. Maar in Leopard heb je de appstore niet.
    Nu las ik dat je een usb stick met Lion kan kopen (de oplossing dacht ik). Ik heb deze besteld, steek deze in mijn pc en nu krijg ik de melding dat ik niet de juiste versie van OSX heb.

Die stick kost 56 euro, wat ongeveer de prijs is van update naar snow + lion. Dus mijn eenvoudige logica leek dat ik zo meteen kon overstappen zonder tussen stap.

Kan ik nog ergens aan snow geraken zodat ik dan alsnog mijn usb stick kan gebruiken?

(wel een zeer slechte regeling van apple, ik wil overstappen, ben bereid er voor te betalen en toch is het niet mogelijk – of zeer omslachtig-)

Alvast bedankt

Bijdrager
    Ostinato

Als ik dit lees, werkt het wel als je een clean install doet.

Bijdrager
    mowat

Je zou het op deze manier kunnen vanuit Leopard.
    Ik heb het zelf niet gedaan , en weet dus ook niet of het simpel is en of het wettelijk is.

Vanaf iedere Mac OS X versie upgraden naar Lion

Inactief
    Anoniem
    Moderator
    unSOUND

Die stick hoort ook gewoon te werken…. Weet je wel zeker dat jouw machine Lion kan draaien ?

Moderator
    unSOUND

De systeemeisen van die Stick geeft aan dat je 10.6.6 nodig hebt. Dat was eerst 10.5.8 dacht ik…

Maar goed, wat ik zou doen is een kloon van je harde schijf maken naar een externe schijf, de interne schijf wissen en Lion installeren, en dan met de migratie-assistent de software en bestanden terug zetten vanaf de kloon.

Bijdrager
    SunKeeper

Andere optie:

Pak/koop een externe harde schijf en laat Time Machine daar een volledige backup op maken.

Zijn meteen al je gegevens beschermd, en kun je een nieuwe installatie van Lion doen zonder problemen, en tijdens het configureren aangeven dat je gegevens uit de TM-backup teruggezet moeten worden.

Welke Mac heb je precies?

Edit: of zoals unSOUND hierboven zegt, ongeveer hetzelfde resultaat, alleen iets andere werkwijze.

Bijdrager
    eldece

Het was niet meteen de bedoeling een clean install te doen.
    Eventueel kan ik wel de weg die unSOUND en SunKeeper voorstellen volgen.

Ik heb een MBP.

Moderator
    unSOUND

Er is nog een hack mogelijk…

Ga naar: Systeem > Bibliotheek > CoreServices

en pak het bestand SystemVersion.plist en kopieer het ergens heen waar je lees en schrijfrechten heb. Open het met de Property List editor of met Teksteditor en verander je systeemversie naar 10.6.6. Vervolgens vervang je het originele bestand voor de gewijzigde versie, en herstart je je machine. Dan zou de installer ook moeten werken.

Maar ook hierbij geldt dat het hebben van een back-up van groot belang is.

Bijdrager
    KarelWillem

Fijn hè, dat autocorrect?:lol:

Moderator
    unSOUND

Ja, echt geweldig… :sealed:

Bijdrager
    SunKeeper

Ik dacht dat unSOUND nog Snow Leopard draaide…:razz:

Bijdrager
    eldece

Ik heb een clean install gedaan vanaf de stick en dan via time machine alle bestanden restored.
    Dus zo is het mogelijk om van Leopard -> Lion te gaan.

(mijn adobe programmas werken wel niet meer, moet ik nog eens uitzoeken)

Moderator
    unSOUND
    SunKeeper op 28 oktober 2011

Ik dacht dat unSOUND nog Snow Leopard draaide…:razz:

Dat zou ik ook heel graag doen, maar dat doen die nieuwe mini’s niet. :angry:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.