-
Q:
Leopard Software-Update defect?
Als ik de Software-update laat lopen krijg ik de vermelding “Er is nieuwe software beschikbaar voor uw computer”. Er staat echter geen enkel programma in de lijst en de knop “Installeer” is niet aanklikbaar. Is er iets mis met de servers of heb ik een probleem? PS Er is weldegelijk software beschikbaar, o.a. iTunes 8.
Geen idee of ‘ie wel of niet werkt, ik heb geen updates beschikbaar… Sta je te popelen om iTunes 8 te hebben kun je die altijd nog hier downloaden. Verder zou ik niks kunnen verzinnen…
You might try trashing the Software Update pref file. Here’s how:
[*:13dce2a3c5]Go here: Macintosh HD/Users/Library/Preferences.
[*:13dce2a3c5]Open the Preferences folder.
[*:13dce2a3c5]Locate this file: com.apple.SoftwareUpdate.plist.
[*:13dce2a3c5]Drag that file to the trash bin.
[*:13dce2a3c5]Empty the trash bin.
[*:13dce2a3c5]Reboot.[/list:o:13dce2a3c5]”Yaris”You might try trashing the Software Update pref file. Here’s how:
[*:ba19e2132f]Go here: Macintosh HD/Users/Library/Preferences.
[*:ba19e2132f]Open the Preferences folder.
[*:ba19e2132f]Locate this file: com.apple.SoftwareUpdate.plist.
[*:ba19e2132f]Drag that file to the trash bin.
[*:ba19e2132f]Empty the trash bin.
[*:ba19e2132f]Reboot.[/list:o:ba19e2132f]Werkt helaas niet.
Heb ook de 10.5.5 manueel binnengehaald zonder resultaat.”AppleJelle””Yaris”Wat bedoel je met “zonder resultaat”? Is hij niet geïnstalleerd?
Nee dat ging perfect, maar de software-update blijft hetzelfde probleem geven.
Dat is normaal!
IN het window van Software Update staat standaard “Er is nieuwe software voor uw computer”, ook al is dat niet zo. Beetje raar, maar wel normaal.
Onder windows heeft het programma ‘apple software update’ precies hetzelfde, overigens.
Ik denk toch dat er iets abnormaals aan de hand is.
Als ik iTunes open geeft hij de melding dat er een nieuwe versie beschikbaar is (iTunes 8 ). Als ik klik op “download” gaat de software-update open, met het gekende probleem dat er niks van updates in de lijst staat.”Chester2″”AppleJelle””Yaris”Wat bedoel je met “zonder resultaat”? Is hij niet geïnstalleerd?
Nee dat ging perfect, maar de software-update blijft hetzelfde probleem geven.
Dat is normaal!
IN het window van Software Update staat standaard “Er is nieuwe software voor uw computer”, ook al is dat niet zo. Beetje raar, maar wel normaal.
Onder windows heeft het programma ‘apple software update’ precies hetzelfde, overigens.
Dat is niet normaal! Ik heb daar nooit last van. Als ik geen updates heb vertelt ‘ie me: “Software up-to-date. Er zijn geen nieuwe updates beschikbaar.”
”iJeroen””Chester2″”AppleJelle””Yaris”Wat bedoel je met “zonder resultaat”? Is hij niet geïnstalleerd?
Nee dat ging perfect, maar de software-update blijft hetzelfde probleem geven.
Dat is normaal!
IN het window van Software Update staat standaard “Er is nieuwe software voor uw computer”, ook al is dat niet zo. Beetje raar, maar wel normaal.
Onder windows heeft het programma ‘apple software update’ precies hetzelfde, overigens.
Dat is niet normaal! Ik heb daar nooit last van. Als ik geen updates heb vertelt ‘ie me: “Software up-to-date. Er zijn geen nieuwe updates beschikbaar.”
Kijk maar eens ONDER dat window (het is zichtbaar onmiddellijk nadat je Software Update gestart hebt), het staat er echt. Er komen echter windows voor, eerst het window dat ‘controleert’ en daarna het window dat meldt dat er niets beschikbaar is.
Maar goed, inmiddels blijkt dat de TS toch een ander probleem heeft, dus ik trek me terug
”Chester2″Kijk maar eens ONDER dat window (het is zichtbaar onmiddellijk nadat je Software Update gestart hebt), het staat er echt. Er komen echter windows voor, eerst het window dat ‘controleert’ en daarna het window dat meldt dat er niets beschikbaar is.
Maar goed, inmiddels blijkt dat de TS toch een ander probleem heeft, dus ik trek me terug
Krijg nou wat, inderdaad! Je moet wel goed kijken trouwens, maar het staat er wel…
Had hetzelfde probleem. Opgelost door:
To fix it, just delete all the files in ~/Library/Caches/com.apple.SoftwareUpdate
Zie http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7870105�
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.