19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    jan11

leopard sneek

weet er iemand hoeveel die zal kosten ?

gr Jan:evil:

Moderator
    Night

Ik gok rond de 130 euro 8)

Bijdrager
    KingAchille

Maar er bestaan winkels waarmee je 6% korting krijgt. De zogenaamde studentenkorting. Dan kost ie nog maar slechts rond de 90€. En dat voor zulk een fantastisch systeem :D
    Mvg,

Bijdrager
    macker

Dat is een flinke 6% :)

Bijdrager
    Xserve

Ik denk dat ik Tiger gekocht heb met studentenkorting voor slechts €80! De versie voor vijf computers kostte amper €10 meer, maar ik heb toch maar één Mac, dus was dat niet nodig.

Bijdrager
    Franklin84

Goh, 130 euro. Dat is nogal een verschil met Windows Vista. (Ja sorry, ik ben eigenlijk net pas totaal geswitched).. Maar dat verschil zal hem denk ik ook wel in zitten dat OS X bedoels is voor Apple systemen waar de developers zich natuurlijk specifiek op kunnen richten i.p.v. een systeem ontwikkelen die op elke (Vista capable) systeem moet kunnen draaien.

Wel interessant die 6% korting, al ben ik (nét) geen student meer. Kan het allicht proberen via een maat van me die er nog een jaartje langer over doet. En ik kan nog 19% afschrijven voor m’n eigen bedrijf. Dat scheelt natuurlijk ook wel wat.

Bijdrager
    PietjePuk

130 euro is inderdaad goedkoop maar XP is 5 jaar niet geüpdatet geweest, tel de kosten van alle OS X updates samen en je betaald zelfs meer. (maar dat is het zeker waard).

Bijdrager
    Franklin84

Zo kan je het ook zien natuurlijk. Ja, ik kijk wel uit naar Leopard. Ook al zijn er voor vele nieuwe functies ook (veelal gratis) alternatieven. Maarja, ik vind het fijner dat de functionaliteiten zoals meerdere desktops geintergreerd zijn want losse, gratis programma’s vind ik ook niet altijd even betrouwbaar.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht
    ”PietjePuk”

130 euro is inderdaad goedkoop maar XP is 5 jaar niet geüpdatet geweest, tel de kosten van alle OS X updates samen en je betaald zelfs meer. (maar dat is het zeker waard).

hoe kan je 5 updates van apple nou gelijkstellen met 1 update van microsoft?

Bijdrager
    KingAchille

Niet!

Bijdrager
    Mendoza
    ”PietjePuk”

deze rekensom kan ik ook niet helemaal volgen. je hoeft niet naar leopard. tiger werkt prima.

Bijdrager
    Raikkonen
    ”Mendoza”
    ”PietjePuk”

deze rekensom kan ik ook niet helemaal volgen. je hoeft niet naar leopard. tiger werkt prima.

Vind ik toch niet zo lastig, moet ik zeggen.

Om 5 jaar het nieuwste systeem van microsoft te hebben hoef je maar 1 keer een uitgaven te doen. Om altijd de nieuwste software van Apple te hebben draaien moest je in de afgelopen 5 jaar 10.1, 10.2, 10.3 en 10.4 kopen.

Iets wat je naar mijn idee toch zeker wel kunt vergelijken. (al blijft de prijs-kwaliteit verhouding van Mac OS X natuurlijk altijd 10 x beter als die van Windows :P )

Moderator
    unSOUND

10.2 was volgens mij de eerste OS X die los te koop was, en daar zat iLife nog gratis bij ook… dus dan praat je over 3 x 129 euro, wat nog altijd goedkoper is dan de 449 euro die XP indertijd kostte.

Bijdrager
    Mendoza

@raikonen
    niet mee eens. als je Windows wil aanschaffen moet je een groot bedrag neerleggen. dit hoeft voor OSX niet. bij OSX heb je de keuze om wel of niet de laatste versie te hebben. je bent vrij om dat geld wel of niet uit te geven. bij windows niet. en ik denk dat ik hier de handen wel op elkaar krijg voor een betoog dat je beter 1 keer €130 voor Panther, Tiger of Leopard kan uitgeven, dan 1 keer een meervoud voor Windows . . . . :D

Bijdrager
    KingAchille

het is ook zo dat, wanneer microsoft een nieuw OS uitbrengt, alles gelijkdelijkaan gericht is op dat nieuwe OS. Kijk nu maar eens, de meeste software vereisen XP. Dus Microsoft gaat ervan uit dat iedereen zich genoodzaakt voelde om een XP-licentie aan te schaffen.
    Als ik dan kijk naar de software van Apple, het meerendeel kan nog wel draaien op 10.3 of lager zelfs. Dus Apple is ook net dat ietsje duurzamer dan Microsoft
    Mvg,

Bijdrager
    koen

Is dat de Friese versie ??

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Op zich is apple wel veel duurder dan windows. Ik moest laatst weer een licentie kopen van windows professional en die koste mij 127 euro. (zonder BTW volgens mij) Ik heb er gelijk een update coupon bij gekregen om up te daten naar windows vista gratis. Dat lijkt mij niet duur toch???

Op zich dat windows duurder zou moeten zijn is op zich wel te begrijpen. Apple gebruikt Unix en heeft daarop een tal van programma’s draaien wat bekend is als Mac OS X. Microsoft moet het besturing systeem ook schrijven wat meer ontwikkelings kosten met zich mee brengt. Dus dat windows duurder zou zijn zou logisch zijn maar is niet het geval. De reden hiervan is ook wel begrijpelijk. 92% ofzo van alle PC’s op deze planeet draait op windows. Reken maar uit hoeveel licenties er verkocht zijn in vergelijking met hoeveel mensen Tiger hebben. Dus uiteindelijk de geldstroom naar microsoft is wel velen malen hoger dan apple. Maar in alle opzichten is microsoft velen malen goedkoper dan apple anders zouden er ook meer mensen een apple hebben.

Bijdrager
    jeroen.p

Ik dacht dat er bij m’n mac kortingsbonnen voor software zat.
    Ik kan het zo snel niet nakijken, maar klopt dat?

Bijdrager
    J.

eeuh ik weet niet of je vaak met windows werkt maar 95% van de programma’s zijn zowel voor 2000 als xp, dus ook bij ms moet niet perse direct overstappen… Als je weet hoeveel mensen er nog met 2000 werken… om van degene die 98 en Me nog gebruiken, ok die moeten wel overstappen, want die worden niet mee geupdate en nieuwe programma’s komen daar al jaren niet meer voor uit maar toch… Ik zie ook niet veel programma’s dat het kunne stellen met 10,2

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.