8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Statio

Leopard op Powerbook

Heb hier een Powerbook G4 staan waar ik graag Leopard op zou willen hebben. Ben heel de ochtend al bezig geweest met o.a. LeopardAssist, maar het enige waar ik kom is het scherm waar je de taal kan kiezen, en daarna de melding; ”Leopard kan niet op deze PC worden geïnstalleerd”.

De Powerbook is een G4 zoals eerder genoemd, met een 1.67 GHz PowerPC 64 processor en 512 MB geheugen.

Wie weet raad?

Veel dank

Bijdrager
    Nietzman

Wat voor installatieDVD gebruik je? Een retail versie of eentje die bij een andere mac werd meegeleverd?

Bijdrager
    Statio

De installatie DVD van Leopard die bij mijn MacBook werd meegeleverd… Kan het daarmee niet?

Bijdrager
    McLangendorff

Nee volgens mij niet. De installatie DVD geleverd bij de Mac is “gekoppeld” aan het type machine

Inactief
    Anoniem

Nope… je moet de retail-versie hebben.

Bijdrager
    Statio

merde.. het viel ook wel te verwachten, anders kan een persoon de hele buurt van Leopard voorzien..

Heb dan meteen een ander vraagje, als je in Tiger een nieuw hoofdaccount aanmaakt, en je wist de oude, is dan ook de data weg van het oude account?

bedankt!

Bijdrager
    Zeekomkommer

Je kan aangeven dat je het oude account wilt archiveren. Alle data wordt dan opgeslagen in een .dmg .

Bijdrager
    enigmacodedname

Je kunt met je macbook dvd nog steeds de hele buurt laten meegenieten. Het gaat erom dat het een intel-specifieke versie van het besturingssysteem is. De retail versie is ‘universal’ en kan dus op beide worden gedraaid.

Leopard draait trouwens prima op een PowerBook G4. Als je het traag vindt gaan. ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de hoeveelheid geheugen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.