18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    ChristianK

Leopard op normale PC

ik heb leopard op een normale pc geinstalleerd omdat ik eerst even wil kijken of het me goed gaat bevallen en op mijn werk ik er niet de tijd voor heb om er mee te spelen.

Nu werkt alles wel:D wow hoefde bijna niks te doen tov windows installeren:P alleen nu heb ik een probleem dat mijn videokaart niet herkent werd :S raar omdat apple toch support moet hebben voor zowel ATI in de huidige line up en NVIDIA in de nieuwe line up…

waar moet ik iets veranderen toevoegen wil ik dit even kunnen oplossen. Edit door moderator: tips vragen en geven over de installatie van OS X op een PC is op dit forum niet toegelaten. Dit draadje mag echter open blijven staan omdat en zolang als over de switch naar Mac wordt gesproken zonder dat er tips over Hackingtosh gegeven worden.

bedankt alvast!

ChristianK

Bijdrager
    carpebios

Is dit niet meer een site voor jou: http://www.osx86project.org/

Bijdrager
    double-D

leopard installeren op een pc is illigaal en word daarom ook niet besproken op OMT

Bijdrager
    Nikita

Hou d’r wel even rekening mee dat er natuurlijk nul-komma-nul support is voor OS X op een niet-Mac computer… OS X heeft alleen drivers ingebouwd voor de hardware die er in een Mac zit, dus lang niet alle videokaarten van ATI of NVIDIA. Ook is de gekraakte OS X versie niet up-to-date ten opzichte van de versie die je op een Mac kunt draaien…

Overigens denk ik dat je beter een officiële Mac kan kopen om te kijken of je het wat vind; een Mac mini bijvoorbeeld, of een van de eerdere MacBooks. Die hoeven niet zo veel meer te kosten (hoewel de Mac mini wel populair is en dus niet zo veel afwijkt van de origineelprijs). En van de MacBooks zijn er zo veel verkocht, dat je daar wel een deal moet kunnen maken.

Met een echte Mac weet je zeker dat alles goed ondersteunt wordt qua hardware, en met een Intel Mac heb je ook een snel apparaat te pakken (voorheen raadde ik mensen altijd een iMac G3 aan om OS X uit te proberen, maar die dingen zijn antiek ondertussen :P )

Bijdrager
    carpebios

Ik snap de TS wel, maar om een OS uit te proberen en dan gelijk 400 euro of meer te moeten neerleggen is ook weer iets te veel van het goede.
    Maar wat Nikita zegt is waar, ik denk zelf, dat je het beste naar een apple reseller kan gaan om eens aan het systeem te voelen. En zij kunnen je ook helpen met vragen en dergelijke die je hebt. Of iemand in je omgeving die Apple gebruikt?

Bijdrager
    Nikita

Tuurlijk; zou lullig zijn om een paar honderd euro ergens tegenaan te smijten om er vervolgens achter te komen dat je het niet prettig vindt werken… :wink:

Ik heb het geluk gehad dat ik een tijdje bij iemand in huis heb gezeten die een eMac had; zo heb ik met OS X leren (moeten) werken. En dat beviel zo goed dat ik vervolgens een oude iMac G3 kocht (inmiddels al weer zo’n 4 jaar geleden…).

Lees je verder ook wat in (via internet of van die OS X voor Dummies boeken als die bestaan), want bij een APR (Apple Center) kan je natuurlijk niet echt uren met een Mac gaan staan frutten – en ook niet alles doen wat je zou willen. OS X werkt op bepaalde punten gewoon anders dan Windows, en op bepaalde punten vrijwel hetzelfde. Duurt even voordat je alles door hebt, maar je zal er achterkomen dat het meeste logischer in elkaar steekt (maar durf wel bepaalde ‘Windows-gewoontes’ los te laten).

Oja, mocht je bij een APR een Mac besluiten te kopen: laat je geen Apple Care op de mouw spelden. In de meeste gevallen is het toch niet nodig en dankzij Europese regelgeving heb je toch sowieso 2 jaar garantie, dus niet 1 jaar zoals bedrijven vaak claimen.

Welke videokaart heb je eigelijk in je Leopard-x86-doos zitten?

Bijdrager
    tjetta
    ”Nikita”

dankzij Europese regelgeving heb je toch sowieso 2 jaar garantie, dus niet 1 jaar zoals bedrijven vaak claimen.

Dat zijn Europese richtlijnen en geen verplichte regels:) AppleCare is zeker wel aan te raden, maar is ook voor de helft op Ebay te koop…

Bijdrager
    carpebios
    ”tjetta”
    ”Nikita”

dankzij Europese regelgeving heb je toch sowieso 2 jaar garantie, dus niet 1 jaar zoals bedrijven vaak claimen.

Dat zijn Europese richtlijnen en geen verplichte regels:) AppleCare is zeker wel aan te raden, maar is ook voor de helft op Ebay te koop…

Voor AppleCare heb je bij de meeste mac winkels vele betere alternatieven. Voor een veel betere prijs.

Bijdrager
    ChristianK

Wow wat een reacties in zo een korte tijd…:)
    bedankt voor de link in de eerste reactie daar ga ik zeker even kijken!!

en nee ik wil niets illegaals doen alleen nu al 1000 euro uitgeven een mac als deze misschien niets toevoegd op dit moment voor mij vindt ik daarom niet nodig en wil ik het zo even uitproberen.

Zelf verkoopt mijn winkel apples alleen niet actief alleen via de site en winkels in Adam en utrecht mogen het!!

ik heb zelf een X2600 van ATI er nu inzitten.. vandaar dat deze bijna zeker moet werken omdat de 2600 pro in Imac zit!!!

Bijdrager
    Nikita

Ik heb nog nooit eerder van de X2600 gehoord, maar wel van de X1600 of een 2600HD. Die zitten allebei in een versie van de iMac. De X2600 (als die bestaat?) heeft nooit in welke Mac dan ook gezeten.

Bijdrager
    ChristianK

oeps haha 2600xt bedoel ik natuurlijk :P

Bijdrager
    Nietzman
    ”ChristianK”

vandaar dat deze bijna zeker moet werken omdat de 2600 pro in Imac zit!!!

Er is no such thing als ‘bijna zeker werken’ als je bezig bent met een Os dat alleen maar draait bij de gratie van een aantal hacks.

Als er op een van de bekende hackintosh-sites geen drivers voor te vinden zijn heb je gewoon pech.

Bijdrager
    ChristianK

er is no such thing is wel te doen een 2600 is een 2600 àlleen de chipsnelheid etc is een beetje anders..

Bijdrager
    Nietzman

Dan nog geeft dat je geen enkele zekerheid.

Met een beetje Googlen is er zo te zien wel een .kext voor die kaart te vinden, dus ik zou zeggen probeer die eens op de kop te tikken.

Bijdrager
    back2mac
    ”ChristianK”

ik heb leopard op een normale pc geinstalleerd omdat ik eerst even wil kijken of het me goed gaat bevallen en op mijn werk ik er niet de tijd voor heb om er mee te spelen.

Tuurlijk gaat het je bevallen want je gaat niet voor niets leopard proberen en op je werk merk je dat je er prettiger mee werkt. Toch ?

advies: eerst volgende investering doen in een :apple: mac, krijg je echt geen spijt van.

Bijdrager
    ChristianK

@ nietzman thnx heb al een hoop bruikbare info gekregen (Y)

@ back2mac jaja mijn Iphone krijg ik komende week binnen das alvast stap 3 ( heb al enkele andere dingen:) )

Bijdrager
    ChristianK
    ”ChristianK”

@ nietzman thnx heb al een hoop bruikbare info gekregen (Y)

@ back2mac jaja mijn Iphone krijg ik komende week binnen das alvast stap 3 ( heb al enkele andere dingen:) )

Btw ik denk dat we hier klaar zijn ga van het weekend even verder fiedelen:)

Bijdrager
    janhuntjens

Sinds ik een macbook pro gekocht heb ben ik helemaal weg van osx. Ik heb dus ook al meerdere malen de installatie die hier besproken wordt geprobeerd.

Het werkte op 2 laptops en desktop pc die ik heb niet, maar op 1 pc had ik hem geinstalleerd en werkte het vrijwel meteen. Zelfs timemachine doet het.

Het is leuk om te proberen, helaas niet volledig legaal, maar ik kan me niet voorstellen dat het zo’n groot probleem is als je zelf al eigenaar bent van leopard, om er eens wat ‘leuks’ mee te proberen:)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.