13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    241

Leopard op G4 1,25 GHz?

Ik vraag me af, zal ik Leopard op een Powermac G4 (1.25 GHz, 2 GB ram, 160 GB HDD) zetten?
    Loopt het dan een beetje goed of is het sloom?

Bijdrager
    Pieterr

http://www.apple.com/nl/macosx/techspecs/

Minimale systeemvereisten voor Mac OS X versie 10.5 Leopard

– Een Mac-computer met een Intel-, PowerPC G5- of PowerPC G4-processor (minimaal 867 MHz)
    – 512 MB geheugen
    – Dvd-eenheid voor installatie
    – 9 GB vrije schijfruimte

Dus ja, het kan.:-)

Bijdrager
    Xcode

Dat lukt zeker, alleen moet je geen snelheidsmonster verwachten.

Bijdrager
    MrHammond

Loopt als een trein hier op m’n PowerBook G4 1,25 GHz, 1GB memory:)
    Wat heb je nu draaien? Tiger? Bij mij loopt Leopard een stuk soepeler dan Tiger. Alleen is 1 GB wel het minimum, bij intensief gebruik moet-ie toch wel regelmatig swappen.

Bijdrager
    Mellie

Op mijn eMac G4 1,25 GHz 2 GB RAM loopt het ook super. Bij mij loopt het net als bij MrHammond ook soepeler dan Tiger, dus ik kan het je zeker aanraden.

Bijdrager
    241

Hij draait nu Tiger inderdaad.
    Maar dan zal ik inderdaad maar Leopard gaan installeren:)

Bijdrager
    BigMacMini

Ik heb Leopard ook draaien op een PowerPC G4 met 476 Mhz en 512 MB ram. Draait supersloom maar doet het wel:lol:
    Natuurlijk niet als hoofdsysteem, daarvoor heb ik Tiger…

Bijdrager
    arri

idem op een powebook G4 667 mhz – 512MB ram (titanium)

Bijdrager
    Oortjes

Ik zou gewoon OS9 op je powermac zetten:P
    Zonder dollen; Op jou PowerMac gaat Leopard als een speer mits hij voldoende werkgeheugen bezit.

Bijdrager
    241
    ”Oortjes”

Ik zou gewoon OS9 op je powermac zetten:P
    Zonder dollen; Op jou PowerMac gaat Leopard als een speer mits hij voldoende werkgeheugen bezit.

OS9? Dat kan er niet op, hij werd geleverd met OSX 10.2. Als het kon, zou ik het er sowisow niet opzetten, want het is inmiddels al best wel verouderd.
    Hij heeft 2 GB ram, dus dat lijkt me wel voldoende voor Leopard dan:)

Bijdrager
    Applebanaan
    ”niels241″

Ik vraag me af, zal ik Leopard op een Powermac G4 (1.25 GHz, 2 GB ram, 160 GB HDD) zetten?
    Loopt het dan een beetje goed of is het sloom?

ik heb een oude Imac Bolletje G4 met ook 1.25GHZ en 1,50GB ram, en 90GB harde schijf, en bij mij loopt hij super!

Bijdrager
    anderie

Als het op een 1 ghz powermac g4 (dual) draait dan zeker op de jouwe

Bijdrager
    MouseMighty
    ”niels241″

OS9? Dat kan er niet op, hij werd geleverd met OSX 10.2. Als het kon, zou ik het er sowisow niet opzetten, want het is inmiddels al best wel verouderd.

Twee puntjes: Natuurlijk kan er OS 9 op die machine! Het is een PPC. 10.2 is niet verouderd?? Ik ken mensen bedrijven die pas bij versie 10.4 overgestapt zijn op OS X en daarvoor gewoon nog met OS 9 hebben gewerkt (mede door randapparatuur). Maar de vraag die ik dan wil stellen, waarom Leopard installeren als Tiger (waarschijnlijk) vlotter draait? Wat is de bonus (op die machine he?!?) van 10.5 op 10.4?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.