14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    steeze

Leopard installatie probleem

Hey mensen, ik heb vandaag een nieuwe iMac gehaald waar Tiger al opstond. Nu wil ik Leopard installeren met de bijgeleverde upgrade disc, in het begin loopt alles nog vlekkeloos. Maar als hij mijn dvd-rom oid gaat controleren dan stopt tie na 47% met installeren. Vervolgens krijg ik het volgende bericht op mijn scherm.

“Er heeft zich een probleem voorgedaan bij het lezen van de schijf. Maak de schijf zorgvuldig schoon en probeer de installatie opnieuw uit te voeren.”

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen ? Installeren doet vrij lang, omdat Tiger eral opstaat. En heb het nu al 3x geprobeerd om leopard te installeren, maar ik krijg telkens dezelfde foutmelding te zien. En die cd is zelf ook gewoon schoon en krasloos. Dus daar ligt het niet aan.

Ik heb het ookal via google geprobeerd, daar kwam ik op een pagina van apple terecht. Waarin stond dat ik die schijf moet schoonmaken, maar zoals ik al aangaf is die cd nieuw en krasloos. Dit is mijn 1e iMac, dus ik heb geen flauw idee hoe ik dit zou moeten oplossen. :lol:

Bijdrager
    Calpa
    ”steeze”

een nieuwe iMac G5

Hoezo een ‘nieuw’ ‘oud-model’?

Bijdrager
    Oppie

Een iMac G5 is niet ‘nieuw’, dus hoe kom je aan de Leopard upgrade schijf? Van een andere Mac misschien?

Bijdrager
    steeze

Ok, het is een oud model. Maar ik heb hem nieuw in de winkels gekocht.

Bijdrager
    1984

Is het een originele DVD……?

Tiger naar Leopard upgrade installatie mislukt!!
    of kijk eens in de zoekfuntie

Bijdrager
    steeze
    ”Oppie”

Een iMac G5 is niet ‘nieuw’, dus hoe kom je aan de Leopard upgrade schijf? Van een andere Mac misschien?

Ik heb die iMac G5 bij a-mac gekocht, en ik heb er een leopard cd bijgekregen.

Het gaat dus om deze Mac.

Bijdrager
    Oppie

Wat een verwarring allemaal… Da’s geen iMac G5.
    Ik zou even een nieuwe cd vragen bij de dealer.

Bijdrager
    1984

Gaat het om die “2,16-GHz Intel Core2Duo met 4 MB gedeelde L2-cache”:?

Bijdrager
    Yaris

Er zijn veel slechte Leopard upgrade DVD’s gemaakt: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5845350

Vraag een ander exemplaar.

Bijdrager
    steeze
    ”1984″

Gaat het om die “2,16-GHz Intel Core2Duo met 4 MB gedeelde L2-cache”:?

Ja, wat voor iMac is het dan ? Als ik bij google iMac g5 intyp. Krijg ik gewoon dezelfde iMac te zien die ik heb. Sorry als ik jullie in verwarring breng ofzo. Maar ik ben nieuw met mac :D

Bijdrager
    1984

Er zit een andere CPU ((Centrale verwerkings eenheid) in G5 =PPC deze is Intel
    Meer uitleg over de iMac vind je hier

Bijdrager
    Yaris

Over welke Mac het gaat heeft geen belang. Feit is dat de upgrade DVD niet bruikbaar is. Zelfs als je erin zou slagen om daarmee Leopard op je Mac te krijgen is het riskant, want de kans bestaat dan dat er bestanden ontbreken of beschadigd zijn. Gewoon een nieuwe DVD vragen.

Bijdrager
    steeze

Ok, bedankt voor de reacties. Ik zal A-mac morgen even opbellen.

Bijdrager
    steeze

Ik heb vandaag een nieuwe Upgrade DVD gekregen, en alles werkt nu perfect. :apple:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.