3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    diendea

leopard installatie

Er staan al een aantal topics over maar toch is het me nog niet helemaal duidelijk:

Ik wil Leopard installeren. Volgens de meeste is een archive and install de beste optie,
    alhoewel er in een mac store de clean installatie werd geadviseerd.

– Alleen hoe voer je de clean-install. uit als je van programma’s geen installatie schijf hebt? Kan je je hele schijf kopieeren naar een externe HD , dan formatteren en vervolgens Leopard installeren?

– als je de Archive en install. optie neemt, hoe kom je er dan later achter of er nog oude resten achtergebleven zijn?

jeroen

Bijdrager
    Esquare
    ”diendea”

Kan je je hele schijf kopieeren naar een externe HD , dan formatteren en vervolgens Leopard installeren?

Dat kan, en dan kun je met de Migratie-assistent het spul van je externe HD terughalen. MAAR: wat je dan gedaan hebt, is precies hetzelfde als een archive&install. En die laatste gaat in 99% van de gevallen zonder problemen. (Wat niet wegneemt dat je hoe dan ook een backup van je schijf moet maken!)

Bijdrager
    Hansi2124
    ”diendea”

Er staan al een aantal topics over maar toch is het me nog niet helemaal duidelijk:

Ik wil Leopard installeren. Volgens de meeste is een archive and install de beste optie,
    alhoewel er in een mac store de clean installatie werd geadviseerd.

– Alleen hoe voer je de clean-install. uit als je van programma’s geen installatie schijf hebt? Kan je je hele schijf kopieeren naar een externe HD , dan formatteren en vervolgens Leopard installeren?

Dan vraag ik mij in de eerste plaats af hoe je die programma’s er destijds op heb gezet. Die moeten toch ergens vandaan komen?
    Een clean install is inderdaad het beste. Als je een back up van je hd maakt, kan je d.m.v. migratie assistent diverse onderdelen naar je hd terugbrengen. Hiermee voorkom je dat je eventuele corrupte bestanden mee neemt. Als je daarentegen ook je programma’s wil terugzetten vanaf je back up, dan moet je inderdaad al je voorkeuren ook overzetten, want diverse programma’s plaatsen kleine bestandjes op je hd die je niet zonder meer makkelijk kan terug vinden. Dus dan is een archive and install weer het beste.
    Maar dat kan je dus inderdaad overal lezen en dan vraag ik mij af: wat wil je nou zelf?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.